بازپس‌گیری ۳۰ میلیون دلار رمزارز مسروقه از هکرهای کره شمالی

مقامات آمریکایی به کمک شرکت تحلیل بلاک‌چین Chainalysis موفق شدند۳۰ میلیون دلار از رمزارزهایی که در مارس از بازی آنلاین اکسی اینفینیتی به سرقت رفته بود را پس بگیرند.

رمزارز پس گرفته شده تنها بخش کوچکی از ۶۲۵ میلیون دلار رمزارزی است که تصور می‌رود گروه هکری لازاروس کره شمالی به سرقت برده است. با این حال موفقیت مهمی برای مقامات اجرایی و جامعه کریپتو به شمار می‌رود. شرکت Chainalysis اعلام کرد برای نخستین بار است که رمزارز به سرقت رفته توسط یک گروه هک کره شمالی، توقیف شده است.

بازپس‌گیری ۳۰ میلیون دلار رمزارز مسروقه

بنا بر توضیح این شرکت تحلیل بلاک‌چین، گروه‌های هک مرتبط با کره شمالی، معمولا از پروتکل “تورنادو کَش” برای میکس کردن رمزارزها استفاده می‌کنند اما تحریم‌هایی که آمریکا علیه این میکسر وضع کرد، آنها را ناچار کرده است از تکنیک‌های دیگری استفاده کنند. این هکرها اکنون از پل‌های بلاک‌چین برای سوئیچ بین کوینهای دیجیتالی مختلف و گم کردن منبع پولشان استفاده می‌کنند و این شرکت، ابزارهای لازم برای ردگیری این جا به جایی‌ها را داشته است.

ظاهرا عمده رمزارز به سرقت رفته از اکسی اینفینیتی، در این بلاک‌چین مانده‌اند که نشان می‌دهد هکرها برای جا به جایی اموال مسروقه و تبدیل آنها به ارزهای رایج، شرایط دشواری دارند.

بر اساس گزارش وب سایت انگجت، پایگاه خبری بلیپینگ کامپیوتر اعلام کرد خبر بازپس گیری این پول در یک رویداد ناشر بازی اکسی اینفینیتی اعلام شد و این ناشر بازی وعده داد اموال پس گرفته شده به خزانه اکسی اینفینیتی برگردانده شده و سپس به جامعه پلیرهایش بر می‌گردد. اما روند بازگشت این پول سریع نخواهد بود و ممکن است چند سال طول بکشد.

منبع ایسنا
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.