دومین سخنگوی هوشمند مسیریاب نشان از راه رسید

چندی پیش، از انتشار سخن‌گوی هوشمند و جدید اپلیکیشن نقشه و مسیریاب «نشان» با نام «منیژه» گفتیم که کلام و لحنی شیواتر از نسخه‌های قبلی داشت و نام کوچه‌ها و خیابان‌ها را هم می‌خواند. حالا نوبت به «بیژن» رسیده تا به منیژه بپیوندد.

به گزارش واحد خبر دفتر ارتباطات یکپارچه پاد به نقل از وبلاگ نشان، بیژن در واقع نسخه مذکر سخن‌گوی منیژه است که کاملا مشابه با آن عمل کرده و از پردازشگرهای هوشمند جهت ارتقای کیفیت تکلم استفاده می‌کند.

بیژن و منیژه

بیژن مانند منیژه علاوه بر تکلم قوی‌تر، شیواتر و رساتر، نام خیابان‌ها، کوچه‌ها و اتوبان‌ها را نسبت به سخن‌گوهای قبلی بهتر و صحیح‌تر بیان می‌کند.

ضمن اینکه با توجه به پردازشگرهای هوشمند و الگوریتم‌های جای‌گذاری شده، در نسخه جدید قابلیت‌های یادگیری بیژن بهتر شده و اگر در نقطه‌ای نامی به اشتباه تلفظ شود، ساده‌تر و در زمانی کوتاه‌تر شناخته شده و به الگوریتم آموزش داده می‌شود.

بیان دقیق اسم معابر شهرهای کشور، از نخستین قابلیت‌های نشان به شمار می‌‌آید که در سال ۱۳۹۶ در دسترس قرار گرفت و تا مدت‌ها تنها مسیریابی بود که اسم دقیق خیابان‌ها را اعلام می‌کرد.

در ابتدا سخن‌گوی هوشمند نشان «فرهاد و نسترن» نام داشت که با وجود الگوریتم‌های مناسب، در تلفظ نام خیابان‌ها و بعضا تکلم صحیح با مشکل مواجه بود.

علاوه بر این لحن فرهاد و نسترن خشک و ربات‌مانند هم بود؛ به همین دلیل اغلب کاربران ترجیح می‌دادند صداهای غیرهوشمند (که اسامی خیابان‌ها را نمی‌گویند) را انتخاب کنند.

در همین راستا بعد از مدتی «بیژن و منیژه» توسط تیم توسعه اپلیکیشن نشان جایگزین شدند که هم الگوریتم‌های هوشمند بهتری دارند، هم اسامی را درست‌تر از همیشه تلفظ می‌کنند، و هم از لحنی واقعی‌تر و دل‌نشین‌تری برخوردار هستند.

جدیدترین نسخه اپلیکیشن نقشه و مسیریاب نشان هم‌اکنون از طریق کافه‌بازار و گوگل‌پلی برای اندروید و سیب‌اپ برای کاربران iOS در دسترس قرار گرفته است.

گفتنی است «نشان» یک اپلیکیشن رایگان و کاربردی است که مبتنی بر سرزمین هوشمند پاد توسعه یافته و با کمک آن می‌توان بهترین راه رسیدن به مقصد را با توجه به مسافت و ترافیک بدست آورد و تا رسیدن به مقصد از راهنمایی سخن‌گوی فارسی نیز بهره جست.

برای کسب اطلاعات بیشتر از سرزمین هوشمند پاد به سایت ic.pod.ir مراجعه کرده و یا QR کد را اسکن نمایید.

دومین سخنگوی هوشمند مسیریاب نشان از راه رسید

 

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.