بانک توسعه تعاون تأمین مالی پروژه‌های زیست محیطی را بر عهده گرفته است

رییس هیات مدیره بانک توسعه تعاون از تأمین مالی پروژه‌های زیست محیطی توسط این بانک خبر داد.

سید باقر فتاحی رییس هیات مدیره بانک توسعه تعاون در جلسه با مدیرعامل صندوق ملی محیط زیست اظهار داشت: شبکه شعب بانک برای اجرای مفاد تفاهم‌نامه فی‌مابین بانک و صندوق هدایت می‌شوند و پرونده‌های معرفی شده از سوی صندوق در مهلت مقرر مورد بررسی قرار گرفته و روند پرداخت تسهیلات تسریع می‌یابد.

وی افزود: حفظ محیط زیست به عنوان بزرگترین سرمایه ملی، کاهش آلاینده‌ها، کمک به مدیریت منابع آب، ساماندهی روند بازیافت و کمک به توسعه فرآیندهای تولیدی مطابق با معیارها و استانداردها از مهمترین محورهای پروژه‌های معرفی شده محیط زیست تلقی می‌گردد و مسئولیت اجتماعی و نگاه راهبردی به مقوله پیشرفت و توسعه ایجاب می‌کند بانک توسعه تعاون با ایفای نقش عاملیت، بخش محیط زیست کشور را همراهی نماید.

رییس هیات مدیره بانک توسعه تعاون گفت: مطابق تفاهم‌نامه مقرر است ۷۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به معرفی شدگان پرداخت گردد که بانک ۴۵۰۰ میلیارد ریال منابع داخلی را در مسیر این تفاهم‌نامه بکار می‌گیرد.

فتاحی تاکید کرد: با برگزاری جلسات مستمر و پایش دقیق پرونده‌های ارجاعی به شعب، این روند را در پیش می‌گیریم تا هر گونه تدبیر و اقدام لازم جهت تسهیل و پیشبرد پرونده‌ها در مدت زمان کوتاه اتخاذ گردیده و مسیر پرداخت هموار گردد.

فتاحی تصریح کرد: ارکان اعتباری بانک توسعه تعاون طی ماه‌های اخیر اقدامات مستمر و پیوسته‌ای برای تسریع در پرداخت تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه بکار بسته‌اند و مجموعه بانک تلاش و اراده فراوان برای عاملیت بهینه تسهیلات مذکور بروز داده است.

انجم شعاع مدیرعامل صندوق ملی محیط زیست گفت: بانک توسعه تعاون به‌عنوان بزرگ‌ترین حامی پروژه‌های زیست محیطی کشور مطرح است و با پیشبرد سریع تفاهم‌نامه، حمایت مناسبی از این بخش راهبردی کشور صورت خواهد پذیرفت. سعید انجم شعاع افزود: همکاری این دو نهاد توسعه‌ای تأثیرات مثبتی در ارتقای وضعیت محیط زیست کشور به دنبال خواهد داشت و پروژه‌های مورد حمایت، به نحو مناسبی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی تأکید کرد: کارنامه مناسب بانک توسعه تعاون در پرداخت تسهیلات طرح‌های ملی و چابکی مجموعه باعث گردید صندوق عاملیت پرداخت طرح‌های محیط زیست را بر عهده بانک قرار دهد و با مدیریت فرآیندهای گردش کار و مطابق زمان‌بندی، این تعامل را به پیش خواهیم برد.

سعید معادی معاون امور استان‌ها و بازاریابی بانک توسعه تعاون گفت: این بانک با رعایت انضباط مالی و نقدینگی، همواره در پرداخت تسهیلات توسعه‌ای ایفای نقش نموده است و در تفاهم‌نامه صندوق ملی محیط زیست نیز، مسئولیت اجتماعی بانک ایجاب می‌کند نهایت همکاری مجموعه با این صندوق اعمال گردد.

در این جلسه مازیار سلیمان نژاد عضو هیات مدیره صندوق ملی محیط زیست، حسن شریفی معاون عملیات بانکی بانک توسعه تعاون، احمد محمدی سرپرست مدیریت امور اعتباری بانک نیز مطالب مهمی برای پیشبرد تفاهم‌نامه مطرح نمودند.

منبع بانک توسعه تعاون
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.