میزان پرداخت تسهیلات فرزند آوری بانک توسعه تعاون

تسهیلات قرض‌الحسنه فرزند آوری بانک توسعه تعاون تا سی‌ام مهرماه سال جاری از 2760 میلیارد ریال گذشت.

بانک توسعه تعاون در راستای اجرای فرامین مقام رهبری پیرامون افزایش جمعیت و در جهت اجرای جزء 2 و 3 بند الف تبصره 16 قانون بودجه سال 1401 اقدام به پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه فرزند آوری کرده است.

از ابتدای سال تا پایان مهرماه 6883 فقره تسهیلات به خانوارهایی که تاریخ تولد فرزندشان از اول فروردین سال 1401 می‌باشد،پرداخت‌شده است.

بررسی آمار نشان می‌دهد که بانک توسعه تعاون در 7 ماه سال جاری 80 درصد سهمیه ابلاغی از سوی بانک مرکزی را اجرا کرده است و در چند ماه باقی‌مانده از سال به هدف 100 درصدی در اجرای قانون دست می‌یابد.

بر اساس این گزارش نسبت پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه فرزند آوری به سهمیه ابلاغی در شعب بانک توسعه تعاون در استان‌های سمنان، چهارمحال و بختیاری ،مرکزی، خراسان جنوبی، گلستان، کهگیلویه و بویراحمد، کرمانشاه، اصفهان، البرز، لرستان، بوشهر، یزد و هرمزگان بیش از 90 درصد بوده است.

گفتنی است به متقاضیان تسهیلات فرزند آوری برای فرزند اول 200 میلیون ریال با دوره بازپرداخت 36 ماهه، فرزند دوم 400 میلیون ریال با دوره بازپرداخت 48 ماهه، فرزند سوم 600 میلیون ریال با دوره بازپرداخت 60 ماهه، فرزند چهارم 800 میلیون ریال با دوره بازپرداخت 72 ماهه و فرزند پنجم 1000 میلیون ریال با دوره بازپرداخت 84 ماهه تسهیلات پرداخت می‌شود.

بانک توسعه تعاون همچنین از ابتدای سال جاری تا پایان مهرماه ۲۷۷۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج پرداخت کرده است.

براین اساس، با توجه به عملکرد مناسب شعب بانک توسعه تعاون در سراسر کشور میزان افراد در صف انتظار دریافت تسهیلات به‌شدت کاهش‌یافته است.میزان افراد در صف انتظار تا پایان مهر ۱۵۳۰ نفر بوده است که به‌محض تکمیل مدارک نسبت به کارسازی تسهیلات آن‌ها اقدام می‌شود.

منبع بانک توسعه تعاون
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.