بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال سال 2022

دانیال خدابخش، مدیرمسئول عصربانک/ در این مطلب بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال سال 2022 را بررسی می‌کنم.

صرافی‌های کریپتو یا همان ارز دیجیتال، مانند پلتفرم‌های کارگزاری آنلاین عمل می‌کنند و ابزارهایی را که برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال و توکن‌هایی مانند بیت‌کوین، اتریوم و دوج‌کوین نیاز دارید، در اختیار شما قرار می‌دهند.

هنگام انتخاب یک صرافی ارز دیجیتال، مهم است که به عواملی مانند تعداد ارز دیجیتال پشتیبانی شده، کارمزدها، روش‌های پرداخت و امنیت توجه کنید. ما این عوامل را هنگام انتخاب این لیست از بهترین صرافی‌های ارزهای دیجیتال در نظر گرفتیم.

بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال سال 2022

  • بهترین اپلیکیشن موبایلی: Crypto .com
  • بهترین از نظر امنیت: Gemini
  • بهترین‌ از نظر آلت‌کوین‌ها: BitMart Exchange
  • بهترین از نظر کارمزدهای کم و بهترین برای معامله گران با تجربه: Kraken
  • بهترین برای بیت کوین: Cash App
  • بهترین صرافی غیرمتمرکز: Bisq

 

برخلاف شرکت‌های کارگزاری سنتی، صرافی‌های ارزهای دیجیتال عضو شرکت حفاظت از سرمایه‌گذاران اوراق بهادار (SIPC) نیستند. بنابراین، سرمایه‌گذارانی که دارایی‌های رمزنگاری شده خود را در یک صرافی ارز دیجیتال نگهداری می‌کنند، می‌توانند به طور بالقوه وجوه خود را به عنوان طلبکاران بدون تضمین از دست بدهند.

سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال، امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) و عرضه اولیه سکه (ICO) بسیار پرخطر و سوداگرانه است و بازارها می‌توانند به شدت نوسان داشته باشند. بنابراین قبل از هر گونه تصمیم گیری مالی با یک متخصص واجد شرایط مشورت کنید.

اگر به دنبال خرید ارزهای دیجیتال هستید، ثبت نام در یک صرافی رمزنگاری می تواند بهترین گزینه برای شروع باشد.

در حالی که خرید چند صد دلار بیت کوین از یک دستگاه خودپرداز بیت کوین محلی ممکن است راحت باشد، ولی اگر به دنبال سرمایه گذاری بیشتر هستید یا به خرید طیف وسیعی از ارزهای دیجیتال علاقه مند هستید، استفاده از صرافی منطقی تر است.

صرافی‌های ارز دیجیتال، امن‌ترین و قانونی‌ترین راه برای به دست آوردن و معامله ارز دیجیتال است. اما این تنها دلیلی نیست که استفاده از صرافی را منطقی‌تر می‌کند. در اینجا برخی از دلایل مهم استفاده از پلتفرم‌های مبادله ارز دیجیتال را آورده ایم:

صرافی‌های کریپتو به کاربران امکان خرید و فروش ارزهای دیجیتال را به صورت آنلاین یا با استفاده از یک اپلیکیشن تلفن همراه می‌دهند و دسترسی به بازارهای رمزنگاری را از هر کجا آسان می‌کند.

اکثر صرافی‌های ارزهای دیجیتال طیف وسیعی از ارزها و توکن‌های دیجیتال و گزینه‌های متعددی را برای سرمایه‌گذارانی که می‌خواهند مجموعه‌ای متنوع از دارایی‌های دیجیتال داشته باشند را ارائه می‌کنند.

صرافی‌های پیشرو کریپتو معمولاً وجوه کاربران را در یک کیف پول آفلاین نگه می‌دارند تا از ایمنی دارایی‌ها اطمینان حاصل کنند.

صرافی‌های جهانی ارز دیجیتال معمولاً با قوانین «مشتری خود را بشناسید» و قوانین مبارزه با پولشویی (KYC/AML) و همچنین مقررات مالی مطابقت دارند. بنابراین، کاربران می‌توانند مطمئن باشند که با یک شرکت کلاهبردار یا شرکت کنندگان مخرب بازار سر و کار ندارند.

مقایسه پلتفرم‌های تبادل کریپتو

هنگام انتخاب یک صرافی ارز دیجیتال که نیازهای شما را برآورده می‌کند، چندین فاکتور وجود دارد که باید در نظر بگیرید. مهمترین چیزهایی که باید به آنها توجه کرد عبارتند از:

تعداد ارزهای پشتیبانی شده: اگر به دنبال خرید ارزهای دیجیتال غیر از بیت کوین هستید، قبل از تصمیم گیری در مورد صرافی، به لیست دارایی‌های پشتیبانی شده نگاه کنید. برخی فقط از چند ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کنند، در حالی که برخی دیگر به شما اجازه می‌دهند صدها ارز را معامله کنید.

روش‌های پرداخت: صرافی‌های کریپتو معمولاً روش‌های مختلفی را برای شارژ حساب یا خرید مستقیم ارزهای دیجیتال ارائه می‌دهند. در حالی که اکثر صرافی‌ها از انتقال وجه فوری پشتیبانی می‌کنند، برخی از پلتفرم‌ها همچنین به شما اجازه می‌دهند تا با استفاده از کارت‌های اعتباری، کارت‌های نقدی و سایر روش‌های پرداخت دیجیتال، کریپتوکارنسی بخرید.

کارمزدها: کارمزدهای بالا می‌تواند باعث بازده  پایین سرمایه‌گذاری شما شوند، به همین دلیل است که قبل از افتتاح حساب، بررسی کارمزد صرافی‌های کریپتو مهم است. صرافی‌های کریپتو معمولاً کارمزد معاملات و هزینه‌های برداشت را دریافت می‌کنند، اما سایر هزینه‌ها نیز می‌توانند مهم باشند.

 امنیت: متأسفانه، صرافی‌های ارز دیجیتال هدف اصلی هکرهایی هستند که به دنبال دستیابی به ارزهای دیجیتال هستند. نقض امنیت و سرقت سایبری در چشم انداز مبادلات ارزهای دیجیتال رایج است، به همین دلیل است که انتخاب یک صرافی با اقدامات امنیتی قوی ضروری است.

خدمات مشتری: اگر در زمینه ارز دیجیتال یا سرمایه‌گذاری تازه کار هستید، ممکن است سؤالاتی داشته باشید یا برای شروع به کمک نیاز داشته باشید. در این صورت، انتخاب صرافی با پشتیبانی عالی از مشتری احتمالاً حرکت درستی است.

شهرت: قبل از ثبت نام برای ایجاد یک حساب کاربری در یک صرافی رمزنگاری، ابتدا در مورد شهرت آن صرافی تحقیق کنید. نظرات مشتریان را بخوانید، به تاریخچه صرافی نگاه کنید، و به دنبال آخرین اخبار آن صرافی باشید.

بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال سال 2022

ثبت نام در یک صرافی ارزهای دیجیتال

باز کردن یک حساب در یک صرافی ارز دیجیتال مشابه ثبت نام یک کارگزاری آنلاین است.

برای شروع، معمولاً باید یک آدرس ایمیل و یک رمز عبور برای شروع افتتاح حساب ارائه دهید. در مرحله بعد، ایمیلی دریافت خواهید کرد که از شما می‌خواهد تأیید کنید که مالک آدرس ایمیلی که ارائه کرده‌اید هستید.

هنگامی که آدرس ایمیل خود را تأیید کردید، معمولاً از شما خواسته می‌شود که فرآیند تأیید هویت را تکمیل کنید. این کار به طور کلی شامل ارائه اطلاعات شخصی، اثبات آدرس، و بارگذاری کپی از کارت شناسایی عکس دار دولتی است. اکثر صرافی‌های رمزنگاری نام کامل، آدرس منزل و شماره تلفن همراه شما و همچنین قبض خدمات یا صورت‌حساب بانکی را به عنوان مدرک آدرس و یک کپی دیجیتالی از پاسپورت یا گواهینامه رانندگی شما می‌خواهند.

برخی صرافی‌ها همچنین ممکن است به یک مرحله اضافی نیاز داشته باشند تا ثابت کند شناسه‌ای که آپلود می‌کنید واقعاً متعلق به شماست. به طور کلی، این کار شامل گرفتن عکس از خودتان است که شناسنامه یا کارت ملی خود را با وب کم یا تلفن در دست گرفته اید و عکس را به صرافی ارسال می‌کنید.

تأیید کاربر بسته به تبادل و سطح تأیید مورد نیاز می‌تواند از چند دقیقه تا چند روز طول بکشد. صرافی‌ها اغلب سطوح تاییدیه‌ای را ارائه می‌دهند که سطوح پایین‌تر به اطلاعات کمتری نیاز دارند. با این حال، ردیف‌های تأیید پایین‌تر معمولاً با محدودیت‌های سپرده‌گذاری و برداشت کمتری همراه هستند.

پس از تکمیل فرآیند تأیید، می‌توانید حساب خود را با استفاده از گزینه‌های موجود شارژ و شروع به خرید و فروش ارزهای دیجیتال کنید.

سوالات متداول

صرافی رمزارز چیست؟ چگونه کار می‌کند؟

صرافی ارز دیجیتال یک بازار آنلاین است که در آن کاربران به خرید، فروش و تجارت ارز دیجیتال می‌پردازند. صرافی‌های کریپتو مشابه کارگزاری‌های آنلاین کار می‌کنند، زیرا کاربران می‌توانند ارزهای فیات (مانند ریال ایران یا دلار آمریکا) را واریز کنند و از آن وجوه برای خرید ارز دیجیتال استفاده کنند. کاربران همچنین می‌توانند ارزهای دیجیتال خود را با ارزهای دیجیتال دیگر معامله کنند و برخی از صرافی‌ها به کاربران اجازه می‌دهند از دارایی‌هایی که در حساب صرافی نگهداری می‌شوند سود کسب کنند.

هنگام انتخاب صرافی ارزهای دیجیتال به چه نکاتی باید توجه کنید؟

هنگام انتخاب یک صرافی ارزهای دیجیتال، موارد مختلفی از جمله امنیت، کارمزدها و ارزهای دیجیتال ارائه شده باید در نظر گرفته شود. همچنین مهم است که بدانید ارز دیجیتال شما چگونه ذخیره می‌شود و آیا می‌توانید با انتقال آن به کیف پول دیجیتال خود، آن را نگه دارید.

صرافی‌های ارزهای دیجیتال نیز در قالب‌های متمرکز و غیرمتمرکز ارائه می‌شوند. صرافی‌های متمرکز با مقررات مالی مقامات دولتی هماهنگی نزدیکی دارند. بسیاری از آنها سپرده ها را بیمه می کنند و برای استفاده از این پلتفرم به مدرک هویت نیاز دارند. صرافی‌های غیرمتمرکز، پلتفرم‌های بدون رگولاتوری هستند که هیچ مرجع نظارتی متمرکزی برای آنها وجود ندارد. اگرچه این ممکن است ترسناک به نظر برسد، ولی صرافی‌های غیرمتمرکز تراکنش‌ها و کارمزدهای شفاف و همچنین مبادله مستقیم همتا به همتا ارز دیجیتال را ارائه می‌دهند.

چگونه ارز دیجیتال میخریم؟

اکثر صرافی‌های متمرکز به شما امکان می‌دهند وجوه را از طریق حساب بانکی، کارت اعتباری یا کارت نقدی خود برای خرید ارز دیجیتال واریز کنید. سپس می توانید آن وجوه را با ارز دیجیتال انتخابی خود مبادله کنید. در حالی که برخی صرافی‌ها فقط سفارش‌های ساده بازار را ارائه می‌دهند، سایر صرافی‌ها به شما امکان می‌دهند انواع سفارش‌های پیشرفته‌تر را تنظیم کنید.

هنگامی که ارز دیجیتال را از طریق صرافی خریداری می‌کنید، صرافی معمولاً آن را در یک کیف پول نگهداری می‌کند. اکثر صرافی‌ها دارایی‌ها را در کیف پول آفلاین ذخیره می‌کنند. اگر می‌خواهید خودتان نگهبانی ارز دیجیتال را بر عهده بگیرید، اکثر صرافی‌ها به شما اجازه می‌دهند آن را به همراه کلیدهای خصوصی آن ارز دیجیتال به کیف پول «گرم» یا «سرد» خود منتقل کنید.

چگونه یک حساب صرافی ارز دیجیتال باز کنید؟

برای افتتاح حساب، اکثر صرافی‌های ارزهای دیجیتال از شما می‌خواهند که نام، ایمیل، اطلاعات شخصی و مدرک هویت خود را (برای پیروی از استانداردهای KYC ارائه دهید. این فرآیند ممکن است شامل پاسخ به سؤالات شخصی، تأیید هویت شما با یک برنامه شخص ثالث یا ارائه تصویری از گواهینامه رانندگی یا کارت ملی شما باشد.

پس از تایید حساب شما، می‌توانید وجوه را واریز کرده و خرید ارز دیجیتال را آغاز کنید.

چگونه بهترین صرافی ارز دیجیتال را انتخاب کنیم؟

انتخاب‌های برتر بر اساس عواملی مانند کارمزد معاملات، کارمزد برداشت  و اگر یک صرافی کیف پول آفلاین ارائه می‌دهد انتخاب شدند. ما همچنین در دسترس بودن پلتفرم، تعداد ارزهای دیجیتال موجود و گزینه های پشتیبانی مشتری را در نظر گرفتیم.

منبع investopedia
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.