خروج سنگین سرمایه داران از کارگزاری‌های ارزهای مجازی پس از ورشکستگی کارگزاری FTX

آمارها حاکی از آن است که پس از ورشکستگی کارگزاری ارزهای مجازی FTX بسیاری از دارندگان این ارزها، دارایی‌های خود را حراج کرده و در حال خروج از کارگزاری‌ها هستند.

آمارهای موجود حاکی از آن است که سرمایه‌گذاران در بازار ارزهای مجازی پس از ورشکستگی کارگزاری FTX، حجم قابل توجهی از دارایی‌های خود را فروخته‌‌اند. و از کارگزاری‌ها هم خارج شده اند.

موسسه کریپتوکامپر، اعلام کرده که دلیل این مسئله نگرانی‌ها نسبت به ایمنی حفظ این دارایی‌ها بوده است.

بر اساس این گزارش؛ فقط در ماه نوامبر 91 هزار و 363 بیت‌کوین از کارگزاری‌های نظیر باینانس، کراکِن و کوین‌بیس بیرون کشیده شده و ارزش این دارایی‌ها بر اساس متوسط قیمت بیت‌کوین در ماه نوامبر که 16 هزار و 400 دلار بود 1.5 میلیارد دلار بوده است.

موسسه کریپتوکامپر اعلام کرده که از زمان ورشکستگی کارگزاری FTX، بیت‌کوین بیشترین خروج خود در تاریخ معاملات را از کارگزاری‌ها به ثبت رسانده است؛ چراکه دارندگان ارزهای مجازی به شدت در تلاش هستند تا در سایه بحران‌های پیش‌آمده از دارایی‌های خود محافظت کنند. این روند در ماه دسامبر هم ادامه یافته و از ابتدای ماه جاری تاکنون 5545 بیت‌کوین از کارگزاری‌های ارزهای مجازی خارج شده است.

کارشناسان هشدار داده‌اند که با توجه به کاهش اعتماد به ارزهای مجازی، ممکن است شاهد ورشکستگی بیشتر کارگزاری‌های ارزهای مجازی در جهان باشیم. دلیل ترس معامله‌گران بازار این است که در ماجرای ورشکستگی کارگزاری FTX یک میلیون نفر دسترسی به دارایی‌های مجازی خود را از دست داده‌اند.

منبع فارس
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.