اینفوگرافیک| مراحل فعال‌سازی، صدور و نقد کردن چک دیجیتال بانک صادرات

آیا با نحوه فعال سازی، صدور و نقد کردن "چکنو" چک دیجیتال بانک صادرات آشنایی دارید؟

سامانه «چکنو» با هدف ایجاد بستری امن برای ارائه چک دیجیتال و رفع مخاطرات احتمالی چک‌های کاغذی راه‌اندازی شده که امکان مدیریت و نظارت آنلاین مبادله چک را برای شبکه بانکی و بانک مرکزی فراهم می‌کند.

استفاده از چک امن دیجیتال بانک صادرات ایران نیازمند نصب کردن نرم‌افزار همراه‌بانک صادرات ایران و نرم‌افزار «هامون» برای انجام امضای الکترونیکی است. با نصب نرم‌افزار «هامون» بر روی تلفن همراه، عملیات غیر حضوری احراز هویت از طریق سامانه «شاهکار» انجام خواهد شد و گواهی امضای الکترونیکی در اختیار مشتری قرار خواهد گرفت.

سپس برای استفاده از چک امن دیجیتال با ورود به همراه بانک صادرات ایران و انتخاب گزینه فعال‌سازی، امکان درخواست دسته چک فراهم می‌شود و با اتمام فرآیند صدور دسته‌چک، مشتری می‌تواند به صورت غیرحضوری با انتخاب گزینه دریافت اطلاعات دسته چک و سریال چک‌های مصرف نشده، صدور چک و درج اطلاعات ذی‌نفع، اقدام به صدور چک دیجیتال کند.

چکنو صادر شده به دو صورت حضور در شعبه یا ورود به نرم‌افزار همراه بانک صادرات ایران امکان نقد کردن آن وجود دارد. همچنین در زمان انتقال مبلغ چک امن دیجیتال به حساب ذی‌نفع، امکان انتقال آن به دیگری نیز وجود دارد.

مراحل فعال‌سازی، صدور و نقد کردن چک دیجیتال بانک صادرات

مراحل فعال‌سازی، صدور و نقد کردن چک دیجیتال بانک صادرات

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.