روندهای مهم دستگاه‌‌های خودپرداز در سال 2023

با ورود به سال 2023، دستگاه های خودپرداز هم از نظر استراتژی کلی بانک‌ها و هم از نظر تغییر به سمت بانکداری شخصی تر در یک دوراهی قرار دارند.

به گزارش گروه تحقیق و ترجمه عصربانک؛ در سال جدید  میلادی، بانکها به دقت در حال بررسی این موضوع هستند که چگونه از دستگاه‌های خودپرداز خود استفاده  ‌کنند. در سال 2023 روندهایی مانند شخصی‌سازی خدمات، چرخه وجوه نقد، ITM  و امنیت از اهمیت بیشتری برخوردار است.

خدمات شخصی‌سازی شده

یکی از راه‌هایی که بانک ها برای تنظیم استراتژی خودپردازهای خود ارائه می‌کنند، ارائه « خدمات شخصی سازی شده» است. این عمل به اشکال مختلفی صورت می‌گیرد مانند “ارائه خدمات مورد نیاز به مشتری حقیقی” . راه دیگری که بانک‌ها به این موضوع رسیدگی می کنند از طریق ارائه خدمات بوسیله کانال یکپارچه است.

اتصال کانال‌های مجزای ارائه خدمات، کارمندان مؤسسه را قادر می‌سازد تا با مشتری با روش‌های تعاملی‌تری ارتباط داشته باشند. سادگی و سهولت اولویت اصلی در تمام تعاملات مشتری است، از جمله ارائه راه‌های آسان و دیجیتالی برای باز کردن حساب جدید یا نقل و انتقال پول.

چرخه وجوه نقد

یکی از بزرگترین خدمات نوین در دستگاه‌های خودپرداز، نیاز به چرخه پول نقد است.

امروزه شاهد علاقه زیادی به این موضوع در میان بانک‌ها هستیم که این علاقه از بانک‌های کوچک تا بانک‌های بزرگ وجود دارد. در مورد اینکه چه چیزی باعث این روند می شود، دلایل مختلفی را می‌توان نام برد:

  • سطح تراکنش‌ها در حال بازگشت به زمان قبل از کرونا است
  • برداشت های نقدی در حال کاهش است اما سپرده های نقدی در حال افزایش است.
  • نیاز روزافزون به خدمات سلف سرویس
  • نیاز کمتر مشتریان به پول نقد، به پس انداز بیشتر کمک می‌کند.

در نتیجه، موسسات مالی به دنبال انواع ابزارهای چرخه پول نقد مانند کاست های قابل تنظیم، نرم افزارهای مرتبط و غیره هستند. این ابزارها همچنین می توانند به نوبه خود تجربه کلی مشتری را بهبود بخشند.

روندهای مهم دستگاه‌‌های خودپرداز در سال 2023

خودپردازهای تعاملی یا ITM

ITM ها یک موضوع بحث برانگیز در صنعت هستند. در حالی که برخی آن را آینده دستگاه‌های خودپرداز می‌دانند، برخی دیگر آنها را برای مشتریان گیج کننده می‌دانند.

بانک‌ها هنوز در حال کشف نحوه استفاده مؤثر از خودپردازهای تعاملی یا همان ITM هستند.

آنها می‌توانند ساعات کاری بانک را برای کمک به مشتریان افزایش دهند. بانک‌ها می‌توانند از ITM به عنوان راهی برای ارائه یک تجربه خدمات کامل استفاده کنند تا مشتریان بتوانند خدمات مختلفی را در ITM خارج از شعبه دریافت کنند. ITMها همچنین می توانند به تسهیل امور کارکنان شعبه کمک کنند.

از آنجایی که مؤسسات مالی شعب فیزیکی خود را بهینه می‌کنند، ارائه خدمات از راه دور از طریق کانال‌های سلف‌سرویس معروف به خودپردازهای تعاملی در حال تبدیل شدن به راهکاری مهم برای ارائه گزینه‌های سلف‌سرویس دیجیتال و کارآمد به مشتریان و کاهش هزینه خدمات است.

امنیت نرم افزار

وقتی صحبت از امنیت ATM به میان می‌آید، حملات فیزیکی همچنان یک مسئله برای بانک‌ها باقی می‌ماند، اما بانک‌ها همچنین باید در سال 2023 به امنیت نرم‌افزار توجه ویژه کنند. یک روش ساده این است که مطمئن شوید نرم افزار ATM به روز است و وصله های امنیتی به طور منظم اپدیت می شوند.

 

منبع atmmarketplace
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.