تحریم کره شمالی به اتهام سرقت رمزارز

کره جنوبی در رابطه با تعدادی از حملات سایبری که اغلب منجر به سرقت رمزارز دیجیتال می شود، تحریم هایی را علیه کره شمالی اعمال کرده است. مقامات سئول می گویند که کره شمالی از دارایی های دیجیتال برای تامین مالی پروژه های توسعه هسته ای و موشکی خود استفاده می کند.

دولت کره جنوبی در واکنش به حملات سایبری که گفته می شود توسط کره شمالی برای تامین مالی برنامه های نظامی این کشور انجام شده است، تحریم هایی را وضع کرده است. وزارت امور خارجه در سئول روز جمعه اعلام کرد این اقدامات چهار فرد و هفت نهاد کره شمالی را هدف قرار می دهد.

تحریم کره شمالی جز که اولین تحریم‌هایی است که از سوی جنوب اعمال می‌شود، علیه بازیگران مرتبط با سازمان اطلاعاتی اصلی کره شمالی، اداره کل شناسایی، که مسئول عملیات‌های جنگ سایبری پیونگ یانگ در نظر گرفته می‌شود، است.

گروه هکری لازاروس نیز از جمله تحریم شدگان هستند، که با صدها میلیون دلار ارز دیجیتال سرقت شده مرتبط است، و یکی از اعضای آن، پارک جین هیوک است که در لیست تحت تعقیب ترین مجرمان سایبری FBI قرار دارد، گفته می شود این فرد پشت باج افزار Wannacry و سایر حملات سایبری است.

یک مقام ارشد وزارت امور خارجه به نقل از کره هرالد بدون ارائه جزئیات تاکید کرد: اینها “تنها اهدافی نیستند” که تحت بررسی هستند. UPI گزارش داد که دانشگاه اتوماسیون پیونگ یانگ که گمان می رود هکرهای کره شمالی را آموزش می دهد نیز در لیست سیاه قرار گرفته است.

وزارت امور خارجه کره جنوبی گفت که این هکرها ارزهای دیجیتالی به ارزش بیش از ۱.۲ میلیارد دلار را از سال ۲۰۱۷ به سرقت برده اند. بیش از نیمی از آن ناشی از حمله مارس گذشته به Ronin، شبکه بلاک چین بازی آنلاین Axie Infinity است.

بر اساس پیش‌نویس گزارش سازمان ملل که توسط ناظران مستقل تحریم‌ها تهیه شده است، کره شمالی در سال ۲۰۲۲ بیش از هر سال گذشته دارایی‌های رمزنگاری شده را به سرقت برده است. این سند که هنوز به صورت عمومی منتشر نشده است، به نقل از تخمین‌های متفاوتی ارزش ارزهای دیجیتال به سرقت رفته از سوی هکرهایی که برای پیونگ‌یانگ کار می‌کردند در طول دوره مورد مطالعه بیش از یک میلیارد دلار بوده است.

منبع خبر آنلاین
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.