اشتیاقی جهانی برای مولتی بانک

مولتی‌بانک راهکارهای مختلفی را به کسب‌وکارها ارائه می‌دهد تا از طریق آن بتوانند به برآورده‌کردن نیازهای مشتریان خود نزدیک‌تر شوند، اما دو مزیت اصلی وجود دارد؛ افزایش تعامل و داشتن بینش بهتر از رفتارهای مشتری.

مولتی‌بانک راهکاری از بانکداری باز است که به افراد حقیقی و حقوقی امکان می‌دهد تا تمام حساب‌های خود را در یک فضا (اپلیکیشن موبایل یا وب‌اپلیکیشن) و بدون توجه به بانک صاحب حساب مشاهده و مدیریت کنند. این ویژگی مولتی‌بانک به علاوه امکان شخصی‌سازی حساب‌ها، تعریف تشریفات امضا و ویژگی‌های منحصربه‌فرد دیگر، مؤسسات مالی و مدیران بسیاری را در سراسر جهان، به استفاده از این محصول علاقه‌مند کرده است. در این مطلب نحوه عملکرد مولتی‌بانک‌ها و اینکه چرا برای مصرف‌کنندگان و مشاغل به‌طور یکسان مفید هستند را همزمان با معرفی چند مولتی‌بانک معروف و معتبر جهان بررسی می‌کنیم.

بسیاری از مردم در چندین بانک یا مؤسسه مالی حساب دارند. یک حساب جاری در یک بانک، سرمایه‌گذاری در بانک دیگر و وام مسکن در حسابی دیگر. کاری که مولتی‌بانک انجام می‌دهد این است که یک تصویر کامل از تمام امور مالی و تراکنش‌ها و پرداخت‌ها را برای کاربران فراهم می‌کند و به آنها این امکان را می‌دهد تا بتوانند تمام حساب‌های خود را در یک برنامه‌ واحد مشاهده و مدیریت کنند.

بانکداری باز به شکل‌گیری مولتی‌بانک‌ها کمک شایانی کرد و شرایطی را فراهم آورد تا کاربران به‌راحتی بتوانند به اطلاعات مالی خود دسترسی داشته باشند و با بررسی دقیق آنها دید مالی و تجاری خود را نسبت به سرمایه‌شان افزایش دهند. این ویژگی به مدیران شرکت‌های بزرگ و کسب‌وکارهای کوچک، همزمان امکان داد تا بتوانند دستور پرداخت‌های خود را بدون چالش و اتلاف وقت مدیریت کنند.

کاربران مولتی‌بانک چه خدماتی را دریافت می‌کنند؟

با اینکه ممکن است امکان مشاهده تمام حساب‌های بانکی شما در یک اپلیکیشن واحد ساده به نظر برسد، اما این ضرورت تا پیش از این، به‌سادگی ممکن نبود. قبل از توسعه بانکداری باز، افرادی که در بانک‌های مختلف حساب داشتند، باید به چندین برنامه بانکی وارد می‌شدند تا حساب‌هایشان را بررسی کنند، اما مزیت مولتی‌بانک فراتر از این دسترسی راحت است. کار مولتی‌بانک این است که به کاربران کمک کند تا تصویر پیش رویشان را کامل ببینند و نه یک تکه از پازل را در یک بازه زمانی مشخص. این ویژگی به کاربران کمک می‌کند تا درک و کنترل بیشتری بر امور مالی خود داشته باشند.

مولتی‌بانک چه خدمات ویژه‌ای به کسب‌وکارها ارائه می‌دهد؟

مولتی‌بانک راهکارهای مختلفی را به کسب‌وکارها ارائه می‌دهد تا از طریق آن بتوانند به برآورده‌کردن نیازهای مشتریان خود نزدیک‌تر شوند، اما دو مزیت اصلی وجود دارد؛ افزایش تعامل و داشتن بینش بهتر از رفتارهای مشتری. افزایش تعامل، زمانی امری ضروری به حساب می‌آید که برنامه شما به محیطی مناسب برای مشتریان تبدیل شود تا تمام امور مالی خود را به جای حساب شخصی در حساب شرکتی خود مدیریت کنند و به استفاده از برنامه دیگری نیاز نداشته باشند. نزدیک‌شدن به نیاز مشتریان راه را برای مجموعه‌ای از راه‌حل‌های دیگر باز می‌کند؛‌ مانند ویژگی‌های بودجه‌بندی هوشمندانه و مدیریت مالی شخصی که ارزش بسیار بیشتری را برای کسب‌وکارها به ارمغان می‌آورند. مولتی‌بانک‌ها همچنین داده‌ها را در قالب استانداردی در اختیار آنها قرار می‌دهند تا برای استفاده و دسترسی آسان آماده باشند.

اشتیاق جهانی برای استفاده از مولتی‌بانک

سادگی و کارایی مولتی‌بانک، مدیران بسیاری را در سراسر جهان مشتاق استفاده از این دست اپلیکیشن‌ها ساخته است. این در حالی است که پیش از این بسیاری از بانک‌ها، شرکت‌های فین‌تک و مؤسسات مالی بزرگ، تمامی خدمات خود را به‌صورت آنلاین به مشتریان ارائه داده‌اند. این مسئله عرصه رقابت تنگاتنگی را برای بسیاری از مدعیان این صنعت فراهم آورده است. در نظرسنجی‌های مختلف انجام‌شده، نام چند بانک و مؤسسه مالی معتبر در صدر ارائه‌دهندگان اینترنت‌بانک‌ها و موبایل‌بانک‌هایی قرار دارد که بیشتر از سایر رقبا مورد توجه کاربران قرار گرفته‌اند و برخی از آنها امکان تجمیع حساب‌ها در یک اپلیکیشن را نیز به سرویس خود اضافه کرده‌اند.

به‌عنوان مثال وب‌سایت تحلیلی/ مشاوره‌ای The Ascent فهرستی از بهترین موبایل‌بانک‌ها در سال ۲۰۲۳ را منتشر کرده که در صدر آن Bank of America با عنوان «بهترین دستیار مجازی برنامه بانکی» قرار گرفته و پس از آن به‌ترتیب Discover Bank با عنوان «بهترین اپلیکیشن بانکداری» و Chime با قابلیت ادغام و مدیریت چندحسابی به‌عنوان «مدرن‌ترین اپلیکیشن بانکی» در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

مولتی بانک

نمونه‌ دیگر فهرستی از بهترین موبایل‌بانک‌هاست که پلتفرم Forbes Advisor منتشر کرده است. این وب‌سایت فهرست خود را بر اساس معیارهای کاربرپسند بودن، امنیت، ویژگی‌های ارائه‌شده و دسترسی مورد بررسی قرار داده بررسی قرار داده که بر اساس آن Citi Mobile، موبایل بانک Citi Bank در رتبه اول قرار گرفته است.

مولتی بانک

همین رقابت در مقیاسی کوچک‌تر میان اپلیکیشن‌های مولتی‌بانک برقرار است. در کشور آلمان اپلیکیشن Zuper با دسترسی به حساب‌های بانکی افراد در آلمان و اتریش و تجمیع آنها در یک اپلیکیشن و همچنین مدیریت و دسته‌بندی خودکار پرداخت‌ها بر اساس یادگیری ماشین، مورد توجه کاربران قرار گرفته است. محصول دیگری به نام‌OutBank ، مولتی‌بانکی است که علاوه بر جمع‌آوری حساب‌ها از بین 4500 بانک با سیستم Secure Sync خود امکان دسترسی به حساب‌ها را در همه‌ دستگاه‌های سیستم‌عامل اندروید و آی‌اواس برای کاربران فراهم می‌کند.

همچنین شرکت سوئیسی Numbrs که پیش از این خود را به‌عنوان یک پلتفرم برای مقایسه محصولات مالی مانند کارت‌های اعتباری یا حساب‌های چک تثبیت کرده بود، مولتی‌بانک خود را با قابلیت دسته‌بندی خودکار تراکنش‌ها، تجزیه‌وتحلیل دقیق داده‌ها، بودجه‌بندی شخصی و تعیین اهداف پس‌انداز در همه‌ حساب‌های بانکی افراد ارائه داده است.

همچنین نئوبانک monite به مشتریان امکان می‌دهد تا تمام صورت‌حساب‌های دریافتی را در یک محیط جمع‌آوری کنند، دستور پرداخت‌های متفاوتی را ایجاد و تأیید کنند و همچنین کارمندان در شرکت‌ها اجازه داشته باشند فاکتورها را با کارت یا روش پرداخت دیگری از طریق حساب‌های مختلف پرداخت کنند.

منبع آدانیک
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.