اینشورتک کی بیمه را متحول می‌کند؟

مدیرعامل یک شرکت سرمایه‌گذاری گفت: "اینشورتک‌"ها به اندازه کافی رشد نکردند. این اسامی که وجود دارد، از دید ما فعالان بخش بیمه‌ای، بیشتر فروشگاه‌های الکترونیک و انتخاب خدمات بیمه‌ای هستند.

محمد حاجعلی، مدیرعامل یکی از شرکت‌های زیرمجموعه صندوق حمایت و بازنشستگی آینده‌ساز در استیج رویداد اینوتکس ۲۰۲۳ و در پنل “اینشورتک کی بیمه را متحول می‌کند؟” اظهار کرد: واقعیت این است که اینشورتک‌ها در کشور به اندازه کافی رشد نکردند. این اسامی که وجود دارد از دید ما فعالان بخش بیمه‌ای، بیشتر فروشگاه‌های الکترونیک و انتخاب خدمات بیمه‌ای هستند.

وی گفت: ما دو نوع مقاومت در حوزه نوآوری داریم که یک مقاومت سازنده است که تغییر ایجاد کرده و این تغییر دارای اینرسی است و در واقع این مقاومت باعث می‌شود خدمات بهتری ارائه شده و تغییر و تحول رخ می‌دهد.

حاجعلی ادامه داد: در فروش کسب و کارهای سنتی و آنلاین و در خدمات پست الکترونیک این مقاومت به این معنا نیست که تحول رخ نمی‌دهد، بلکه ابزارها را رشد می‌دهد و اگر مقاومت نباشد، نوآوری رخ نمی‌دهد.

مدیرعامل این شرکت سرمایه‌گذاری، تصریح کرد: مقاومت دوم مقاومتی است که فقط آزار می‌دهد و هیچ دستاوردی ندارد به غیر از اینکه انرژی استارتاپ را تلف می‌کند و این نوع مقاومت عمدتاً از بسترهای قانونگذاری سنتی می‌آید.

حاجعلی با اشاره به قوانین دست و پاگیر در صنعت بیمه، گفت: یکسری قوانین دست و پاگیر که ریشه در تفکرات سه دهه پیش در صنعت بیمه داشته است، امروز اگر اصلاح نشوند، هزینه بسیار زیادی به فعالان حوزه تکنولوژی بیمه وارد می‌شود و باعث فرار سرمایه‌گذاران خواهد شد.

وی تأکید کرد: امروز به همان نسبتی که صنعت‌های دیگر به‌روز شده‌اند، صنعت بیمه اصلا به‌روز نشده است. اصل وجود رگولاتور به شدت لازم و ضروری و به شدت تسهیل‌گر است و اینکه چرا توسعه رخ نمی‌دهد، دلیلش این است که نقش خود را به درستی بازی نمی‌کند.

حاجعلی تأکید کرد: بیمه مرکزی باید تعیین کند قصد رگولاتوری دارد یا تمرکزگرایی؟ در زمانی که فناوری گسترده نبوده است، رگولاتوری به شکل ایجاد بسترهای متمرکز ماهیت پیدا می‌کنند و گاهی همه چیز از سمت رگولاتور عبور می‌کند.

وی گفت: بزرگترین مسئله پاسخ به این سوال است که رگولاتوری به شکل فناورانه یا به شکل سنتی و متمرکز حرکت می‌کند که نوع رفتار آن نشان می‌دهد رفتارش به شکل سنتی است و نظارت یک به یک دارد و نظارت مبتنی بر داده نیست. امروز دنیا به سمت نظارت‌های فناورانه و رگولاتوری به شکل غیرمتمرکز حرکت می‌کند.

منبع ایسنا
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.