از جهش عملکرد بانک‌های توسنی تا محصولات مبتنی بر هوش مصنوعی

عباس تمیزی، معاون توسعه بازار و ارتباط با مشتریان توسن در گفت و گو با عصربانک از جهش دو برابری عملکرد برخی از بانک‌های تحت پوشش توسن خبر داد و گفت: توسن در سال جاری محصولات مبتنی بر هوش مصنوعی عرضه می‌کند.

عباس تميزي، دانش‌آموخته مهندسی برق، صنایع و مدیریت کسب و کار است. او از سال 80 تاکنون در شرکت­‌‌های IT و بانکی مشغول به فعالیت بوده و رسماً از سال 89 در حوزه­‌های طرح و برنامه و فروش با مجموعه توسن همکاری کرده است. در رزومه کاری او سمت­‌هایی چون معاونت طرح و برنامه شرکت توسن، مدیریت فروش و امور مشتریان توسن به چشم می‌خورد. او اکنون معاون توسعه بازار و ارتباط با مشتریان توسن است. ما در عصربانک برای آشنایی بیشتر با فعالیت‌های توسن در سال گذشته و برنامه‌های پیش رو با او به گفت و گو نشستیم:

عباس تميزي، در گفت‌وگو با «عصربانک» با اشاره به فعالیت‌های توسن گفت: توسن در اواخر سال 1400 وارد بازار بورس شد و با عرضه سهام شرکت در بازار سرمایه، استراتژی ما در مسیر کسب رفتار تجاری قابل اطمینان برای سهامداران تغییر کرد.

حضور موفقیت‌آمیز توسن در بورس

تميزي با بیان این­که حفظ روند رشد فعالیت‌های شرکت از اهداف جدی توسن بعد از ورود به بازار سرمایه بود، گفت: خوشبختانه با برنامه‌ریزی‌های درست در مسیر کسب درآمدها و رشد فروش، پایبندی به تعهدهای مطرح شده در مجامع و تأمین نیازمندی­‌های مشتریان به این هدف مهم دست یافتیم.

فعالیت توسن در ارتقا پلتفرم‌های دولت الکترونیک

او حضور توسن در پروژه‌های دولت الکترونیک را از مهمترین فعالیت­‌های این شرکت طی سال­‌های اخیر دانست و گفت: در پروژه‌های دولت الکترونیک حضور پررنگ و رشد خوبی داشتیم و خوشبختانه سرویس­‌های خوبی را عرضه کردیم.

تميزي تصریح کرد: اجرا و ارتقاء پلتفرم دیوان محاسبات و انجام پروژه GSB یا درگاه‌ سرویس‌های دولتی با موفقیت انجام شد که بر این اساس توسن به عنوان یکی از دو اپراتور PGSB کشور انتخاب شد.

40 درصد ظرفیت توسن صرف سامانه‌های بانک مرکزی می‌شود

معاون توسعه بازار توسن به همکاری‌های مهم این شرکت در توسعه سامانه‌­های مورد نظر بانک مرکزی اشاره کرد و گفت: طی دو سه سال اخیر بانک مرکزی پروژه­‌های متعددی با هدف کنترل شفافیت، ابزارهای حاکمیتی و مانیتورینگ خدمات بانکی مطرح کرده است. این امر بار سنگینی را بر دوش بانک‌ها و به تبع آن توسن به عنوان پیمانکار اصلی بانک­‌ها نهاده است.

او با بیان اینکه توسن همواره جوابگوی نیازمندی­‌های ابلاغی بانک مرکزی بوده است، گفت: سال گذشته با به­ روزرسانی سیستم‌های بانک مرکزی از جمله چکاوک، سمات و … توانستیم همکاری تأثیرگذاری را داشته باشیم.

معاون توسعه بازار توسن با تأکید براینکه حدود 40 درصد ظرفیت این شرکت، صرف سامانه‌های بانک مرکزی می‌شود، گفت: این در حالی است که الزامات بانک مرکزی تأثیر مستقیمی بر کسب و کار مشتریان بانکی توسن ندارد ولی به دلیل با اولویت بودن پروژه‌های بانک مرکزی، مشتریان احساس می‌کنند که نیازمندی‌های کسب و کار آنها عقب می‌افتد و آنها به اشتباه گمان می‌کنند توسن ظرفیت کافی برای آنها تخصیص نمی­دهد.

شرط توسعه و ارائه محصولات نوآورانه توسن

به گفته تمیزی، اگر سهم پروژه‌های بانک مرکزی از 40 درصد فعلی کمتر شود، ظرفیت ما برای انجام سفارشات مشتری، فعالیت‌های توسعه‌ای و ارائه محصولات نوآورانه نیز ارتقا می‌یابد.

عملکرد بانک‌های توسنی

گام مهم توسن در توسعه بانکداری دیجیتال

معاون توسعه بازار توسن با اشاره به اهمیت بانکداری دیجیتال طی سال­‌های اخیر گفت: توسعه خدمات غیرحضوری بانک‌ها در شرایط همه ­گیری کرونا هم در میان بانک­ها و هم مشتریان بیشتر از هر زمان دیگر دارای اهمیت شد و توسن بر حسب این نیاز خدمات خود را توسعه داد.

او افزود: از سال گذشته تاکنون توسن توانسته با ارائه پلتفرم و اپلیکیشن‌های بانکی، خدمات بانکداری دیجیتال کشور را توسعه و ارتقا دهد.

حسن نیت توسن در ادغام بانک‌ها

تمیزی پروژه ادغام بانک­‌های نظامی در بانک سپه را نقطه قوت کارنامه توسن توصیف کرد و گفت: ما همکاری بسیار جدی و فراتر از وظیفه فنی خود با بانک‌­های ادغامی در بانک سپه داشتیم. رویکرد ما در این مسیر اجرای پروژه ملی در کمترین زمان بود . توسن با تجربه مهاجرتی که داشت در این پروژه حسن نیت حرفه‌ای خود را ثابت کرد و موضوع ادغام بانک‌های توسنی در بانک سپه (انصار، مهر اقتصاد و حکمت) با کمترین خطا صورت گرفت.

وی افزود: به دلیل تنوع محصولات تسهیلاتی بانک‌های ادغامی و تعداد زیاد کارکنان، در موضوع ادغام هنوز بخش تسهیلات (مشتریان و کارکنان) به طور کامل انجام نشده و توسن در حال پوشش ­دهی به این بخش است.

جهش دوبرابری عملکرد بانک‌های تحت پوشش توسن

معاون توسعه بازار و ارتباط با مشتریان توسن با اعتقاد به اینکه استفاده از سامانه‌های توسن موجب جهش فعالیت بانک‌ها شده است، گفت: حجم فعالیت برخی بانک‌ها که زیر پوشش خدمات توسن هستند، افزایش چشمگیری داشته است. به عنوان نمونه عملکرد بانک قرض ­الحسنه مهر ایران و پست بانک طی یکی دو سال گذشته رشد دوبرابری را تجربه کرده است و ما خوشحالیم که توانسته ­ایم همگام این بانک­ها حرکت کنیم.

80 درصد درآمد توسن از بانک‌ها

تمیزی با اشاره به درآمد توسن از محل همکاری با مشتریان دولتی و بانکی گفت: اکنون بیش از 80 درصد ساختار درآمد توسن متکی به مشتریان بانکی است و 20 درصد آن از محل مشتریان غیر بانکی و دولت الکترونیک است.

معاون توسعه بازار و ارتباط با مشتریان توسن پیش‌بینی کرد: با توجه به روند افزایش پروژه‌های دولت الکترونیک، سهم درآمد توسن از محل مشتریان غیر بانکی و دولتی بیشتر از 20 درصد خواهد شد.

فعالیت دفاتر فروش توسن در کشورهای خارجی

تمیزی با اشاره به تحولات ساختار توسن در جهت افزایش فروش بین‌المللی محصولات گفت: در حال حاضر دفاتر منطقه‌ای توسن در امارات و ترکیه و نیز منطقه شرق آسیا فعال است.

او با بیان اینکه فروش سامانه­‌های Core banking، AML و سامانه مبارزه با پولشویی از تجربه‌­های موفق فروش محصولات توسن در چند کشور خارجی است، افزود: با چشم‌­انداز تعریف شده در مسیر توسعه فروش محصولات به کشورهای خارجی، یقیناً در سال جاری، درآمد توسن از محل صادرات محصولات افزایش خواهد داشت.

برنامه‌های راهبردی توسن در سال جاری

معاون توسعه بازار و ارتباط با مشتریان توسن به برنامه‌های راهبردی این شرکت در سال جاری اشاره کرد و گفت: ارائه محصولات بالغ‌تر در حوزه بانکداری دیجیتال در دستور کار توسن است که از مصادیق آن می‌توان به دو محصول «نت‌وی» و «جت‌وی» که سرویس‌های غیرحضوری بانک­‌هایی نظیر دی، صنعت و معدن، ایران ونزوئلا، بانک سامان، اقتصادنوین و … را ارائه می‌کند‌ اشاره کرد.

او توسعه پروژه‌های نئوبانک را از برنامه­‌های جدی توسن برای سال 1402 دانست و افزود: آماده‌سازی محصول احراز هویت غیرحضوری در بانک‌ها، اجرا و تکمیل پروژه‌هایی درحوزه بانکداری خرد، توسعه خدمات برای مشتریان حقوقی و بانکداری شرکتی، همکاری با برخی از گروه‌های صنعتی بزرگ در جهت کشف نیازمندی­‌های هلدینگ­ها و ارائه سرویس به شرکت‌های بزرگ در حوزه هوش تجاری و مدیریتی از دیگر برنامه‌های ویژه توسن برای سال جاری است که زمینه را برای فعالیت تمام عیار در حوزه نئوبانک­ها برای توسن فراهم می­کند.

تمیزی تصریح کرد: شرکت توسن برای افزایش ظرفیت در ارائه خدمات دولت الکترونیک و بانکی به دنبال همکاری‌های تجاری است تا ظرفیت خود را برای پاسخگویی به نیازهای بازار افزایش دهد.

عرضه محصولات مبتنی بر هوش مصنوعی

معاون توسعه بازار توسن با بیان اینکه توسن در سال جاری محصولات مبتنی بر هوش مصنوعی نیز عرضه می‌کند، گفت: تکمیل سرویس‌های بانکی مبتنی بر هوش مصنوعی و ارتقا هوش عملیاتی بانک‌ها برای مسائل کشف تقلب، مبارزه با قمار و پولشویی، تکمیل چت بات‌ها و سرچ هوشمند از محصولات جدی توسن برای سال جاری در این حوزه است که برای آن برنامه‌ریزی شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.