کف و سقف ساتنا چقدر است؟

آیا می‌دانید کف و سقف ساتنا به صورت حضوری در شعب و غیرحضوری از طریق اینترنت بانک و موبایل بانک چقدر است، کارمزد ساتنا چه میزانی است و تسویه حواله‌های ساتنا چه زمانی است؟

همه ما ایرانی‌ها بعضی مواقع کف و سقف ساتنا و پایا را باهم اشتباه کرده‌ایم. ما در این مطلب علاوه بر معرفی سامانه ساتنا، روش انتقال وجه از طریق  این سامانه، کارمزد، کف و سقف ساتنا و زمان تسویه حساب حواله های ساتنا را بررسی می‌کنیم.

لازم به ذکر است شما می‌توانید درباره سقف انتقال وجه پایا و چرخه تسویه حساب حواله های پایا در مطلب دیگر عصربانک آشنا شوید.

سقف انتقال وجه پایا و چرخه تسویه حساب حواله های پایا

ساتنا چیست؟

ساتنا مخفف سامانه تسویه ناخالص آنی می‌باشد. ساتنا سامانه‌ای الکترونیکی است که پردازش و تسویه تراکنش‌های بین بانکی و دستور پرداخت های فوری را به صورت انفرادی و آنی انجام می‌دهد. به عبارت دیگر عملکرد ساتنا عبارت است از حواله الکترونیکی پول از یک حساب در یک بانک به حساب دیگر در بانک دیگر. در این روش وجه مورد نظر با فاصله زمانی نیم تا یک ساعت (بسته به فرآیندهای بانک صادرکننده دستور پرداخت) کارسازی و به حساب مقصد منتقل خواهد شد. شایان ذکر است تعهد واریز وجوه به حساب مقصد از سمت بانک مبدا، پایان ساعت کاری روز جاری می‌باشد.

روش انتقال پول از طریق ساتنا چگونه است؟

انتقال وجه از طریق ساتنا می‌تواند به صورت غیرحضوری و با استفاده از موبایل بانک و اینترنت بانک و همچنین به صورت حضوری و مراجعه به شعبه انجام شود.

کف و سقف ساتنا چقدر است؟

حداقل مبلغ تعیین‌شده برای تراکنش‌های ساتنا در حال حاضر 50 میلیون تومان و حداکثر مبلغ تعیین‌شده در انتقال وجه غیرحضوری معادل ۱۰۰ میلیون تومان است. در صورت مراجعه حضوری به شعب، انجام تراکنش ساتنا تا سقف مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان روزانه و در صورت ارائه مدارک و مستندات مثبته، بدون سقف مبلغ امکان‌پذیر است.

کف و سقف ساتنا

کارمزد انتقال پول از طریق ساتنا

کارمزد انتقال پول از طریق ساتنا  0.02 درصد مبلغ تراکنش تا سقف 28 هزار تومان است (درصورت انتقال از طریق شعبه مبلغ 2 هزار تومان به مبلغ کارمزد اضافه خواهد شد)

تسویه حواله های ساتنا

تسویه حواله های ساتنا در شبکه بانکی به صورت آنی انجام می‌شود، مشروط بر اینکه بانک مبدا دارای وجوه کافی در حساب جاری خود نزد بانک مرکزی بوده و به طور آنی دستور پرداخت را در سامانه مرتبط صادر نماید.

لازم به توضیح است چنانچه بانک مقصد به هر دلیلی از جمله مسدودی حساب نتواند وجه ساتنا را پس از دریافت، به صورت فوری به حساب مشتری واریز کند باید مبلغ را برگشت داده و در نتیجه مبلغ حواله در همان روز به حساب مبدا بازخواهد گشت.

عملیات ساتنا در روزهای تعطیل

انتقال وجه ساتنا در روزهای تعطیل انجام نمی‌شود. شایان ذکر است سامانه ساتنا تنها در ساعات اداری فعالیت بانک‌ها فعال می‌باشد.

امکان انتقال وجه پایا و ساتنا از طریق خودپرداز

خدمت انتقال وجه ساتنا در حال حاضر تنها توسط خودپرداز برخی از بانک‌ها امکان پذیر است.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.