از راهکار هوش مصنوعی صداگرد برای جست‌وجوی صدا تا راهکار بلاکچینی زربد برای مبادله طلا

توسن در روز دوم رویداد فرصت‌های ایران در عصر دیجیتال 10 کارگاه برگزار کرد. در این کارگاه‌ها شرکت توسن‌تکنو، مانی‌تک، شاپ، صداگرد، فرابوم، انرجیم و زربد کارگاه داشتند.

در اولین رویداد فرصت‌های ایران در عصر دیجیتال که یکشنبه و دوشنبه در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار شد، توسن به عنوان حامی اصلی حضور داشت. در این رویداد غرفه و کارگاه‌ها و سخنرانی‌های مدیران توسن با استقبال علاقه‌مندان مواجه بود.

در ادامه 4 کارگاه شرکت‌های صداگرد، فرابوم، انرجیم و زربد را بررسی می‌کنیم.

ماموریت اصلی صداگرد سازماندهی محتوای صوتی فارسی است

فرشید نجاریان، مدیر محصول شرکت صداگرد در روز دوم همایش “فرصت‌های ایران در عصر دیجیتال”، در کارگاه جست‌وجو در صداها و گفتارهای فارسی با هوش مصنوعی، اظهار داشت: تمایل انسان‌های امروزی بیشتر به محتوای صوتی و شنیداری است، بنابراین اگر اطمینان لازم را به آن محتواها پیدا کنند قطعا ترجیحشان نیز بیشتر خواهد بود.

 صداگرد

وی سپس با اشاره به نسبت استفاده از سرویس‌های موسیقی و پادکست بیان کرد: متوسط جهانی درصد کاربران اینترنت که به صورت هفتگی به سرویس‌های استریم موسیقی گوش می‌دهند ۳۹.۱ درصد است.

مدیر محصول شرکت صداگرد همچنین افزود: متوسط جهانی درصد کاربران اینترنت که به صورت هفتگی به انواع محتوای صوتی آنلاین گوش می‌دهند از ۱۹.۸ درصد در حوزه کتاب‌های صوتی تا ۳۹.۱ درصد در حوزه موزیک متغیر است..

نجاریان با بیان اینکه تا امروز ۳ هزار و ۹۸۳ پادکست فارسی زبان در پلتفرم های پادکست ثبت شده است، گفت: یک هزار و ۳۵۶ پادکست فارسی زبان در سال گذشته به ثبت رسیده است.

وی در ادامه با بیان اینکه صداگرد قابلیت جستجوی هوشمند محتوای پادکست‌ها را دارد تصریح کرد: ماموریت اصلی صداگرد این است که محتوای صوتی فارسی را سازماندهی و دسته‌بندی کند تا هرچه بیشتر و آسان‌تر در دسترس باشند

رشد ۱۰درصدی تراکنش ماهانه دایرکت دبیت

فرشاد صفری، معاون توسعه کسب و کار شرکت فرابوم در کارگاه بعدی یعنی در کارگاه بررسی روش های پرداخت مبتنی بر حساب در ایران و جهان، اظهار داشت: ۲۰ درصد پرداخت‌ها در دنیا بالغ بر ۲۳.۲ میلیارد از ۱۱۴ میلیارد تراکنش‌ها در دنیا مبتنی بر دایرکت دبیت است.

 صداگرد

وی بیان کرد: بیشترین کاربرد دایرکت دبیت در حوزه‌های رهن و اجاره، تسهیلات و حق بیمه‌‌هاست که در دنیا ضریب نفوذ بسیار بالایی به نسبت ایران دارد.

صفری تصریح کرد دایرکت دبیت  در سال ۱۴۰۲ یک میلیون تراکنش ماهانه داشته که ماهانه رشد ۱۰ درصدی را نشان می‌دهد.

ایجاد مسئولیت اجتماعی سبب برندسازی انرجیم شد

محمدجواد نیک بخت، مدیرعامل شرکت حرکت هوشمند آینده، در کارگاه چگونه اپلیکشین انرجیم میلیونی شد؟ با اشاره به شرکت حرکت هوشمند آینده با برند انرجیم زیرمجموعه هلدینگ بزرگ توسن اظهار داشت: انرجیم بزرگترین اپلیکیشن ورزشی در ایران است که با بهره‌گیری از تیمی خلاق و حرفه ای در حال متحول کردن صنعت ورزشی در ایران است.

وی با اشاره به دلایل شکست استارتاپ‌های ایرانی بیان کرد: عدم پذیرش فرهنگ ورزش آنلاین، عدم شناخت نسبت به سرویس ورزشی آنلاین و عدم شناخت بنیانگذاران از اکوسیستم استارتاپی از جمله دلایل عدم موفقیت شکست استارتاپ های ورزشی است.

 صداگرد

مدیرعامل شرکت حرکت هوشمند آینده با اشاره به جایگاه هفتم انرجیم در میان استارتاپ‌های دنیا افزود: با ایجاد مسئولیت اجتماعی برند، جا انداختن فرهنگ ورزش آنلاین، کاهش چشمگیر هزینه‌های تبلیغاتی و امکان همکاری با مربیان با هزینه کمتر سبب شد که این بیزینس را به صورت رایگان سرویس دهیم و طی مدت یکسال یک میلیون کاربر داشته باشیم.

“امضای دیجیتال” مانع از خالی فروشی در مبادلات طلا می شود

کارگاه آخر توسن مربوط به شرکت زربد بود. فرید امیرغیاثوند، مدیرعامل شرکت زنجیره‌های زرین هوشمند آینده ( زربد)، در کارگاه بلاکچین، راهکاری امن برای مبادلات طلا ، با اشاره به مزایای استفاده از بلاکچین در مبادلات طلا اظهار داشت: به دلیل بیم جعلی بودن سکه‌ها و احتمال نادرست بودن وزن و عیار پلاک‌های طلا همواره مردم نگران از سرمایه‌گذاری در این حوزه هستند که بلاکچین این خلاء را پر می‌کند.

 صداگرد

وی با اشاره به عدم حمایت بانک مرکزی از خریداران سکه‌هایی که خودش ضرب می‌کند افزود: این خلا به صورت سنتی با استفاده از تکنولوژی‌های امضا دیجیتال، بلاکچین و … توسط زربد پر می‌شود.

مدیرعامل زربد همچنین تصریح کرد: در روش آنلاین نیز مردم می‌توانند به صورت آنلاین و با اطمینان بیشتر خرید و فروش سکه را انجام داده و عملا با روش تکنولوژیک به پشتوانه امضای دیجیتال و شماره سریال از خالی فروشی جلوگیری کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.