خرید اینترنتی با کالابرگ الکترونیکی

به گفته معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مردم به‌زودی می‌توانند با کالابرگ الکترونیکی خرید اینترنتی انجام دهند.

مشکلاتی در حوزه سلامت در ادامه مشکلات معیشتی قابل پیش بینی است. دولت برای حل این معضل با انتخاب ۱۱ قلم اساسی استاندارد بر اساس مطالعات انستیتو تحقیقات ایران تلاش دارد افراد را ترغیب به هزینه کرد بیشتر در خوراک ضروری روزمره کند. این ۱۱ قلم ثابت بوده و قرار شد هر قدر نرخ تورم افزایش یابد دولت با مشارکت مردم آن را پوشش دهد. بنابراین اگر افراد دارای کالابرگ الکترونیک ۳۲۰ هزار تومان از ۴۰۰ هزار تومان خرید می‌کردند ۸۰ هزار تومان اعتبار استفاده آزاد داشتند. در ادامه ۸۰ هزار تومان از سوی دولت شارژ شد و این عدد به ۱۲۰ هزار تومان رسید تا هدف اصلی گم نشود.

همچنین گفتنی است جدول ۱۱ قلم مشمول خرید کالابرگ الکترونیک شامل برنج، قند و شکر، حبوبات، گوشت مرغ، گوشت قرمز منجمد، روغن مایع، ماکارونی، ماست کم چرب، شیر کم چرب، پنیر UF و تخم مرغ است. افراد دارای کالابرگ الکترونیک می‌توانند با خرید جایگزین از ما به تفاوت قیمت این ۱۱ قلم نسبت به قیمت پایه اردیبهشت ۱۴۰۱ برخوردار شوند. به عنوان مثال اگر شیر کم چرب با قیمت ۱۸ هزار تومان به فروش رسد و افراد مبادرت به خرید پرچرب ۳۰ هزار تومانی کنند ما به تفاوت قیمت پایه شیر کم چرب لحاظ شده و باقی را خریدار باید بپردازد.

علیرضا عسگریان، معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: به‌زودی مشمولان هنگام خرید اینترنتی می‌توانند محصولات مورد نظر خود را در سبدی ذخیره کنند و پس از نهایی‌شدن خرید از آن‌ها پرسیده می‌شود که آیا از اعتبارشان استفاده شود؟ در صورت تأیید نهایی فرآیند خرید تکمیل می‌شود و از سطح یارانه کسر و پرداخت خواهد شد.

وی افزود: دهک یک تا پنج درآمدی و مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره)، مشمول دو امتیاز تشویقی طرح کالابرگ الکترونیک هستند و به عبارتی افراد مذکور در صورتی که مبلغ ۲۰۰ هزار تومان از یارانه‌شان را از میان کالاهای اساسی تعریف‌شده در طرح کالابرگ الکترونیک، خریداری و مصرف کنند، مشمول دریافت ۱۲۰ هزار تومان یارانه تشویقی خواهند شد. همچنین تورّمی که تا پایان سال به‌روی این اقلام ایجاد می‌شود، توسط دولت پوشش داده خواهد شد.

عسگریان تأکید کرد: وزارت رفاه در این طرح علاوه بر خرید از میان ۱۲۲ هزار فروشگاه متصل به طرح اقدام به تسهیل در خرید مردم کرده و قرار است امکان خرید از فروشگاه‌های اینترنتی که به سامانه متصل هستند نیز برای مردم فراهم شود.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.