۶ میلیارد دلار را بزرگ می‌کنند تا ۶۰۰ میلیارد دلار را فراموش کنیم

معاون اسبق ارزی بانک مرکزی از تمرکز دولت بر بزرگ‌نمایی از ماجرای آزادسازی شش میلیارد دلار انتقاد کرد.

سید کمال سیدعلی تاکید کرد: چنان بر مساله‎ی آزادسازی شش میلیارد دلار پول بلوکه شده مانور می‌دهند که گویا فراموش کرده‌اند این مملکت در پنج سال آینده حداقل به سرمایه‌ای بین پانصد تا ششصد میلیارد دلار نیاز دارد تا بتواند زیرساخت‌ها خود را احیا کرده و ظرفیت تولید نفت خود را بهبود ببخشد.

وی با اشاره به اینکه دولت هنوز نتوانسته است اقتصاد ایران را وارد مرحله ثبات کند، ادامه داد: ما همچنان در بحران هستیم و به ثبات نرسیده‌ایم. این در حالی است که تصمیمی‌گیری درباره‌ی فعالیت اقتصادی و همچنین سرمایه‌گذاری در شرایط ثبات رخ می‌دهد و دولت هنوز قادر به ایجاد چنین شرایطی نشده است.

این مقام اسبق بانک مرکزی در بخشی از گفتگوی خود تاکید کرد: نمود سیاست‌های دولتی را در عرصه اقتصاد و اجتماعی قابل ردیابی دانست و گفت: هر گاه سیاست‌های دولت به افزایش سرمایه‌ی اجتماعی و بهبود شرایط منجر شود، ما شاهد ورود سرمایه‌های جدید هستیم، این سرمایه‌های خصوصی هستند که اقتصاد کشورها را سرپا نگه می‌دارند در غیر این صورت دولتی که با کسری بودجه روبروست، طبیعتا نمی‌تواند برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و بهبود وضعیت اقنصادی وارد عمل شود.

سیدعلی اضافه کرد: من این را از خودم نمی‌گویم . حتی آمار و ارقام نیز نشان می‌دهد وضعیت به آن خوبی که دولت تبلیغ می‌کند نیست و ما هنوز وارد دوره ثبات نشده‌ایم اما دولت تلاش دارد تنها تفسیر خوشبینانه از آمار را منتشر کند.

منبع: خبرآنلاین

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.