منابع آزاد شده ایران در قطر می ماند

معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا هرگونه شایعات درباره دارایی‌های آزادشده ازری ایران را رد و در عین حال تاکید کرد که منابع ارزی ایران هم‌اکنون در بانک‌های دوحه و برای اهداف بشردوستانه خواهد بود.

معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در حساب کاربری خود در شبکه ایکس نوشت: فضاسازی‌ها درباره ۶ میلیارد دلار دارایی‌های ایران در بانک‌های دوحه قطر را در پی عملیات طوفان الاقصی از سوی نیروهای مقاومت فلسطین را رد و اعلام می‌کنم که این اظهارات «گمراه کننده» بوده و پول‌های آزاد شده ایران در حساب‌هایش در قطر است.

برایان نلسون، معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا، با اشاره به ۶ میلیارد دلار دارایی‌های ایران در بانک‌های دوحه روز شنبه به وقت محلی (۷ اکتبر ۲۰۲۳ و ۱۵ مهرماه جاری) در حساب کاربری خود در شبکه ایکس (توئیتر سابق) گفت: تمام پولی که در حساب‌های محدود در دوحه به عنوان بخشی از توافق آزادی ۵ آمریکایی در ماه سپتامبر سپرده شده، در دوحه باقی می‌ماند. یک پنی نیز از این پول خرج نشده است.

این مقام وزارت خزانه داری آمریکا افزود: این دارایی‌ها نمی‌تواند به ایران منتقل شود و فقط می‌تواند در آینده برای اهداف بشردوستانه استفاده شود. هر گونه اظهارنظر بر خلاف این امر نادرست و گمراه کننده است.

منبع: مهر

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.