سامانه ۳۶۰ شاپرک؛ فصل نوین ارائه گزارش‌های اقتصادی در ایران

فرهاد فائز، مدیرعامل شرکت شاپرک درباره این سامانه گفت:بی شک امروز شاپرک در زمره مهمترین و تاثیرگذارترین نشان‌های کشور قرار داشته و نقشی محوری در فرآیندهای اقتصادی کشور به ویژه پرداخت الکترونیک ایفا می‌کند.

سامانه 360 شاپرک گزارش اقتصادی شاپرک در شمایلی نوین؛ گزارش اقتصادی شاپرک که یکی از منظم‌ترین و کاربردی‌ترین گزارش‌ها در حوزه بانکی و پرداخت الکترونیک کشور محسوب می‌شود، همزمان با انتشار یک‌صدمین شماره، در قالب و قامتی تعاملی و نو در معرض دید مخاطبان قرار گرفت.

داشبورد تعاملی این گزارش با قابلیت‌ها و ویژگی‌های جدیدی تحت عنوان “سامانه 360 شاپرک”، فصل نوینی از اطلاع‌رسانی مالی و تحلیلی را برای مخاطبان خود ایجاد کرده است.

این گزارش که بدون وقفه از تیرماه 1394 به صورت ماهانه و سالانه در دسترس همگان قرار گرفته با اهدافی چون شفافیت، افزایش رضایت‌مندی ذینفعان شبکه پرداخت، ارائه آمار و اطلاعات لازم شبکه الکترونیکی پرداخت و نیز ارائه گزارش عملکرد شرکت‌های ارائه دهنده این خدمات، فعالیت خود را آغاز کرد و اینک پس از گذشت 100 شماره در آبان ماه 1402 در شمایل جدید از سوی شرکت شاپرک ارائه می‌شود.

این شرکت با وارد شدن به دهه دوم فعالیت خود ضمن اشراف بر همه فعالیت‌های حوزه پرداخت و به مقصد رساندن میلیاردها تراکنش با کمترین خطا و همچنین ارائه سرویس‌های به موقع، ایمن و با سرعت بالا، با تدوین استراتژی‌ بلندمدت، گام در مسیر هوشمندسازی برداشته و با قرار گرفتن بر لبه فناوری، بر تاثیرگذاری فراوان خود در زیست بوم پرداخت الکترونیک کشور صحه گذاشته است.

فعالیت‌ها، اقدامات و اجرای مقررات و الزامات بانک مرکزی در حوزه پرداخت الکترونیک، تامین امنیت شبکه و اطمینان خاطر همه ذی‌نفعان به ویژه مردم عزیز کشورمان، نظارت و مراقبت از شبکه پرداخت و در یک کلام انجام وظایف محوله بانک مرکزی به شرکت شاپرک به نحو احسن، گویای موفقیت این شرکت و حرکت کردن در مسیر صحیح است.

طی سال‌ها فعالیت شرکت، به همت و تلاش کارشناسان و مدیران، شاپرک در پروژه‌های ملی بزرگی ایفای نقش کرده و منشا خدمات مهمی به نظام اقتصادی و آحاد مردم بوده که نتایج آن به سلامت و شفافیت بیشتر در اقتصاد کشور کمک شایان توجهی کرده است.

در کنار همه فعالیت‌های زیربنانی و ساختاری در حوزه پرداخت، یکی از مهمترین و کاربردی‌ترین اقدامات شاپرک، انتشار گزارشی منظم و منسجم از عملکرد شبکه پرداخت کشور در ابعاد مختلف بوده است که اینک شماره یکصدم آن در معرض دید مخاطبان گرامی قرار دارد.

این گزارش که علاوه بر اینکه منبع مهم اطلاعاتی مورد استفاده برای بررسی عملکرد شبکه پرداخت، شرکت‌های ارائه کننده خدمات پرداخت، استفاده در تحقیقات و پژوهش‌های دانشگاهی و مرجع استفاده آماری نظام بانکی و پرداخت کشور محسوب می‌شود، حتی برای پذیرندگان، صنوف و افراد مختلف کشور نیز کاربردی و راهنماست.

اینک پس از انتشار 100 شماره با همت همکاران متخصص شرکت، نسخه جدیدی از گزارش باعنوان سامانه 360 شاپرک در دسترس همگان قرار گرفته است تا ضمن دریافت اطلاعات و آمار به صورت همیشگی امکان تحلیل و تفسیر انواع داده‌ها در بازه‌های زمانی مختلف نیز فراهم شود.

جا دارد از همه همکاران و عزیزانی که در شرکت شاپرک برای تهیه و تولید این گزارش زحمت کشیده و از شماره نخست تا صدم و سپس در شکل گیری سامانه تعاملی گزارش نقش آفرین بوده‌اند، سپاسگزاری و قدردانی کنم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.