تلفن‌های هوشمند و کانال همه‌کاره بستر مناسب رشد پرداخت‌های غیرتماسی

یک استراتژی پرداخت موبایلی که دربرگیرنده کانال همه‌کاره است، مشتریان را جذب می‌کند، خواه عاشق پیش سفارش، وفادار به برنامه‌های پاداش یا عاشق کیف پول موبایلی باشند.

به گزارش گروه تحقیق و ترجمه عصر بانک؛از زمانی که اپل برای نخست بار از اپل‌پی رونمایی کرد، چهار سال می‌گذرد. اپل‌پی به همراه گوگل‌پی و سامسونگ‌پی وارد عصر مدرن پرداخت‌های موبایلی شدند.

 

خرده‌فروشانی مانند استارباکس و والمارت هم به این روش‌های پرداخت‌ موبایلی پیوستند و به همراه اپلیکیشن های P2P مانند ونمو و اسکوئرکش که می‌توان از آن‌ها در نقطه فروش استفاده کرد، سهم پرداخت‌های موبایلی در سال 2018  را صعودی کردند. باآنکه در حال حاضر در حدود 66 درصد خرده‌فروشی‌ها کارت‌های تراشه دار EMV را پذیرش می‌کنند و این آمار رو به افزایش است، شبکه‌های کارتی و صادرکنندگان بر صدور روزافزون کارت‌های غیرتماسی و پذیرش تراکنش‌های غیرتماسی تأکید دارند.
 
ETA پیش‌بینی می‌کند در سال جاری در بازار آمریکا ده‌ها میلیون کارت غیرتماسی وجود دارد و این رقم در سال 2019 رشد چشمگیری خواهد داشت. پذیرندگان باید مشتریان را به تراکنش‌های غیرتماسی به‌واسطه مزایای غیرقابل‌انکار آن‌ها ازجمله زمان کنترل نهایی کمتر، تراکنش‌های ایمن‌تر و ارتباطات بیشتر با پیشنهادهای مبتنی بر داده، ترغیب کنند. برای اینکه پذیرندگان به تمامی مزایای اکوسیستم پرداخت‌های موبایلی دست یابند، استراتژی پرداخت می‌تواند فراتر از پذیرش کارت غیر تماسی بزن‌وبرو باشد و مشتریان را به استفاده از پرداخت‌های تلفن هوشمند در نقطه فروش ترغیب نماید.
 
ارزش واقعی پرداخت‌های موبایلی ناشی از ارزش بازاریابی رویکرد کانال همه‌کاره است. برای نمونه پیش سفارش موبایلی را تصور کنید. 60 درصد مشتریان آمریکایی 25 تا 34 ساله از خدمت پیش سفارش موبایلی رستوران یا کافی‌شاپ استفاده کرده‌اند و دوسوم آن‌ها اعلام کردند یک رستوران را به‌طور ویژه به خاطر امکان پیش سفارش برگزیده‌اند. این خدمات به‌سرعت رشد می‌کنند و پذیرندگانی که پرداخت‌های موبایلی پیش سفارش را می‌پذیرند می‌توانند با مشتریان جدیدی ارتباط داشته باشند که به دنبال گزینه‌هایی برای سفارش غذا از طریق تلفن هوشمند هستند.
 
پرداخت‌های موبایلی فرصت خوبی به پذیرندگان جهت توسعه طرح‌های وفاداری و تخفیف ارائه می‌دهد. نود درصد مشتریان آمریکایی در برنامه‌های پاداش شرکت می‌کنند و مشتریان از طریق ادغام‌های ساده، می‌توانند پاداش‌ها و تخفیف‌ها را در اپلیکیشن های پاداش جمع‌آوری کنند. کافی است به موفقیت استارباکس، والمارت و والگرینز در حوزه برنامه‌های پاداش و کوپن که در اپلیکیشن های موبایلی و کیف پول‌های موبایلی ادغام‌شده نگاهی بیندازید. برنامه‌های پاداش موبایلی ابزار معتبر بازاریابی هستند و تأمین‌کنندگان خدمات پرداخت میلیاردها دلار سرمایه‌گذاری می‌کنند تا آن‌ها را برای پذیرندگان در هر اندازه، سهل و قابل‌دسترسی سازند.
 
به گزارش عصربانک، درنهایت مشتریان بیش از همه برای دو چیز اهمیت قائل می‌شوند: صرفه‌جویی در زمان و پول. یک استراتژی پرداخت موبایلی که دربردارنده پذیرش کانال همه‌کاره است (مشتریان را جذب می‌کند، خواه عاشق پیش سفارش، وفادار به برنامه‌های پاداش یا عاشق کیف پول موبایلی باشند) به پذیرندگان ابزارهای ارائه می‌دهد تا وارد بازاری رو به رشد شوند.
 
منبع: paymentssource
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.