ارزش بازار 7 هزار میلیارد تومانی شرکت خدمات انفورماتیک

مجمع عمومی عادی سالانه شرکت خدمات انفورماتیک برگزار شد.

عصر بانک؛ مجمع عمومی عادی سالانه شرکت خدمات انفورماتیک به منظور بررسی عملکرد سال مالی منتهی به 30 اسفند 96، به ریاست دکتر رسول سعدی رییس هیات مدیره شرکت ملی انفورماتیک و با حضور اکثریت سهامداران برگزار شد.

 

در این جلسه ابتدا مهندس سید ابوطالب نجفی مدیرعامل شرکت خدمات انفورماتیک، گزارشی از عملکرد شرکت در سال 96 ارائه کرد و در آن ضمن برشمردن مهمترین دستاوردهای سال گذشته، روند فعالیتهای شرکت را رو به رشد خواند و آینده شرکت را با وجود فراز و نشیب ها و مسایل بین‌المللی، روشن عنوان کرد.

مهندس نجفی در ادامه سخنان خود به افزایش 30 درصدی تراکنش‌های شتاب و 32 درصدی تراکنش های شاپرک در مقایسه با سال 95 اشاره کرد و افزود: تنها در 28 اسفند سال گذشته  162 میلیون تراکنش با پایداری 99/99 درصد مدیریت شده است که در نوع خود بی نظیر و در سطح بین‌المللی مثال زدنی است.

وی به تغییر رفتار مشتریان در استفاده از ابزار بانکداری الکترونیک اشاره کرد و ادامه داد: در طی سالهای اخیر شاهد افزایش اعتماد مردم به بانکداری الکترونیک و تغییر رفتار آنها بوده ایم به نحوی که کاهش سهم خودپردازها و افزایش سهم پایانه‌های فروش در سامانه شتاب از نتایج این تغییر رفتار بوده است.

مهندس نجفی به ضرورت ایجاد سامانه‌های پشتیبان به ویژه برای سامانه‌های حاکمیتی و رقابتی اشاره کرد و افزود: خوشبختانه در حال حاضر برای سامانه‌های شتاب، شاپرک و چکاوک این سایت ها ایجاد شده است و برای سایر سامانه ها نیز این مهم در دستور کار قرار دارد.

مدیرعامل شرکت خدمات انفورماتیک به تحت پوشش بودن همه بانکها برای استفاده از پیام رسان ارزی سوئیفت اشاره کرد و افزود در حال حاضر تمام ضمانت‌نامه‌های شبکه بانکی باید در سامانه سپام ریالی ثبت و سپس صادر شود.

مهندس نجفی با ذکر برخی اقدامات مهم صورت گرفته در بانک های تحت پوشش، از ایجاد یک ابر مرکز داده در شهر آفتاب و فراهم شدن مقدمات آن نیز خبر داد.

مدیرعامل شرکت خدمات انفورماتیک در ادامه به تبیین مهمترین پروژه های سال جاری در قالب برنامه ریزی استراتژیک افق 1397 تا 1400 پرداخت و اظهار داشت: 64 پروژه در شرکت در دست اجراست که 30 پروژه حاکمیتی، 15 پروژه زیرساختی و امنیتی، 9 پروژه به درخواست مشتری و 10 پروژه نیز با هدف تکمیل سبد محصولات به انجام می رسد.

مهندس نجفی همچنین از اجرای 43 پروژه در قالب نقشه راه بانک مرکزی خبر داد و گفت: اجرای استاندارد EMV در سامانه‌های بین بانکی از جمله این پروژه ها است که با اجرای آن، در یک مدت 5 ساله باید تمام کارت‌های مغناطیسی بانکی جای خود را به کارت‌های هوشمند بدهند.

وی به افزایش چشمگیر ارزش بازار شرکت خدمات انفورماتیک در سالهای اخیر اشاره کرد و ارزش بازار شرکت را در حال حاضر، حدود 7 هزار میلیارد تومان اعلام نمود.

مهندس نجفی در خاتمه سخنان خود از هیات مدیره و مدیرعامل شرکت ملی انفورماتیک، معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی و مدیران ارشد این معاونت و همچنین اعضای هیات مدیره و معاونین، مدیران و کارکنان شرکت خدمات انفورماتیک برای همکاری و همراهی در تحقق اهداف عالیه شرکت تقدیر نموده و یکپارچگی، مشارکت جمعی، نوآوری و مشتری‌مداری را اصول و ارزش‌های اساسی شرکت در تحقق و تداوم موفقیت‌ها عنوان کرد.

پس از گزارش مدیرعامل ، حسابرس و بازرس قانونی، گزارش حسابرسی مطلوب شرکت را قرائت کرد و در نهایت مجمع با تصویب صورت های مالی و تقسیم 2000 ریال سود نقدی به ازای هر سهم به کار خود خاتمه داد. همچنین در مجمع عنوان شد حداکثر تا دو ماه آینده مجمع فوق العاده برگزار خواهد گردید و شرکت افزایش سرمایه خواهد داد.

 
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.