مدیرعامل بانک سامان قدیمی‌ترین مدیر نظام بانکی

سیداحمد طاهری بهبهانی که اخیرا از سوی هیات داوران «همایش مدیر شایسته ملی»، در جایگاه مدیرعامل بانک سامان، به‌عنوان مدیر شایسته کشور برگزیده و معرفی شد، بیش از نیم قرن تجربه در صنعت بانکداری را در کارنامه خود دارد و از او به‌عنوان قدیمی‌ترین مدیر نظام بانکداری ایران یاد می‌شود.

عصر بانک؛سیداحمد طاهری بهبهانی از سال 1391 در جایگاه مشاور عالی اجرایی هیات‌‌مدیره در امور بین ‌الملل و از سال 1392 به‌عنوان مدیرعامل بانک سامان فعالیت داشته و پیش از آن در حوزه‌های مدیریتی، مشاوره‌‌ای و اجرایی مختلفی انجام وظیفه کرده است که مدیریت عامل بانک شارجه، مشاور رئیس هیات‌مدیره و مدیرعامل بانک اسلامی دبی، مدیرعاملی بانک سرمایه‌گذاری خارجی ایران و مدیرعاملی بانک اقتصاد نوین برخی از این مسوولیت‌ها است. 

سیداحمد طاهری بهبهانی که در دوره‌ای از فعالیت‌های خود به‌عنوان مدیرعامل گروه صنعتی شرکت پیمانکاری متالوژی نیز به کار اشتغال داشته،‌ فارغ‌التحصیل زبان و ادبیات انگلیسی از دانشگاه شیراز است. تاریخ تولد سید احمد بهبهانی سوم آذر ماه 1312 شیراز است. او ضمن آشنایی با زبان‌های انگلیسی و عربی بخش عمده‌ای از سوابق کاری خود را در زمینه بانکداری حرفه‌ای ایجاد کرده است که علاوه بر موارد پیش گفته، عضویت کمیته مدیریت بانک اسلامی فیصل در قبرس (خرداد 73 تا اسفند 74)، مشاور خصوصی در امور مالی و بانکداری (خرداد 71 تا خرداد 73)، رئیس بخش موسسات مالی، بانک عمان (خرداد 69 تا خرداد 71)، مدیر اجرایی پروژه‌های انگلستان، بانک عمان (شهریور 66 تا خرداد 69)، مدیر کل مشتریان با ارزش دارایی بالا در امارات متحده عربی و بانک خاور میانه دبی (خرداد 65 تا شهریور 66) از جمله برخی از این سمت‌هاست.

 

 

/بانکداران 24

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.