پرداخت سرمایه در گردش توسط بانک صنعت و معدن 85 درصد افزایش یافت

مدیرعامل بانک صنعت و معدن گفت: پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش به واحدهای تولیدی توسط این بانک امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 85 درصد افزایش یافته است.

عصر بانک؛ «حسین مهری» روز چهارشنبه در دیدار با استاندار مرکزی افزود: بانک صنعت، معدن و تجارت از ابتدای سال جاری تاکنون تسهیلات سرمایه در گردش بیش از 10 هزار واحد تولیدی را در راستای تحقق شعار رونق تولید در کشور تامین کرده است.

 
وی ادامه داد: پرداخت تسهیلات ثابت و ایجادی نیز در این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 29 درصد افزایش یافته است.
 
مدیرعامل بانک صنعت و معدن خاطر نشان کرد: این بانک از ابتدای سال جاری تاکنون تسهیلات ثابت مورد نیاز سه هزار طرح توسعه ای را برای افزایش اشتغال و تولید در کشور تامین کرده است.
 
مهری گفت: وصول مطالبات بانک صنعت، معدن در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 23 درصد افزایش یافته و نیاز است تلاش بیشتری برای وصول این مطالبات انجام شود.
 
وی ادامه داد: بانک صنعت، معدن در زمینه ضمانت نامه های داخلی رشد مناسبی داشته و این بانک با تسهیل در زمینه ارایه خدمت به واحدهای تولیدی افزایش تولید، رونق اقتصادی و تحقق شعار امسال را در دستور کار خود قرار داده است.
 
مدیرعامل بانک صنعت و معدن و تجارت از پرداخت 45 هزار و 200 میلیارد ریال تسهیلات از ابتدای دولت تدبیر و امید تاکنون در استان مرکزی توسط این بانک خبرداد گفت: 36 هزار و 200 میلیارد ریال این تسهیلات برای ایجاد 16 طرح بزرگ و 9 هزار میلیارد ریال در زمینه سرمایه در گردش واحدها در استان پرداخت شده است.
 
مهری ادامه داد: 12 طرح از مجموع این طرح ها به بهره برداری رسیده و عملیات اجرایی چهار طرح با پیشرفت فیزیکی 20 تا 90 درصد در حال انجام است.
 
وی طرح نیروگاه امیرکبیر استان مرکزی را از جمله بزرگترین طرح های بانک صنعت، معدن در این استان دانست و اظهار داشت: 242 میلیون دلار اعتبار مورد نیاز این طرح توسط بانک صنعت، معدن تامین شده است.
 
مدیرعامل بانک صنعت و معدن گفت: تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی در استان مرکزی از جمله مهمترین سیاست های این بانک برای تثبیت وضع موجود در استان است.
 
مهری پرداخت تسهیلات توسعه ای را از دیگر برنامه های بانک صنعت، معدن و توسعه در استان مرکزی عنوان کرد و افزود: پرداخت این تسهیلات در راستای توسعه واحدهای تولیدی و تکمیل طرح های نیمه تمام در استان پرداخت می شود.
 
وی ادامه داد: بانک صنعت، معدن در راستای واگذاری شرکت های وابسته بانک ها، 2 شرکت لاستیک پارس و نخ خمین را به بخش خصوصی واگذار کرده است.
 
مدیرعامل بانک صنعت و معدن گفت: با واگذاری این واحدها به بخش خصوصی ظرفیت تولیدی آنها به بیش از 2 برابر افزایش یافته است.
 
مهری، میزان تولیدات نخ خمین را 500 تا یک هزار تن عنوان کرد و افزود: بر اساس برنامه های ریزی های انجام شده افزایش تولید این شرکت به بیش از 23 هزار تن در دستور کار سهامدار آن قرار گرفته است.
 
وی ادامه داد: حدود سه هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری توسط سهامداری کارخانه نخ خمین در این کارخانه در حال انجام است که انجام این سرمایه گذاری افزایش اشتغال و رونق تولید در این واحد را به همراه دارد.
 
بیش از 2 هزار و 800 واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت می کنند.
 
/ایسنا
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.