استفاده از لینک پرداخت در شبکه‌های اجتماعی

کسب و کارهای مختلف، اکنون پس از عبور از مراحل ابتدایی آزمون و خطا، توانسته‌اند با بررسی شاخص‌های عملکرد خودشان در شبکه‌های اجتماعی به رشد و توسعه‌ی بسیار خوبی دست پیدا کنند. اما اکنون پرسش اینجاست که نقش شبکه‌های اجتماعی در این پیشرفت و توسعه‌ تا چه حدی و با چه سازوکاری بوده است؟

در سال‌های اخیر، شبکه‌های اجتماعی به سرعت تبدیل به بازار هدف بسیاری از کسب و کارهای آنلاین شده‌ است. وجود مخاطبان فراوان که برای مطالعه‌ی اخبار و اشتراک‌گذاری روزمرگی‌های شخصی، جذب شبکه‌های اجتماعی مختلف می‌شوند، فضا را  آماده ساخت تا شبکه‌های مجازی به جولانگاه کسب و کارهای مختلف و برندهای گوناگون تبدیل شود.

بازاری شلوغ و متنوع که پاسخگوی نیاز بسیاری از مصرف‌کنندگان قرار گرفته‌ است. مخاطبان شبکه‌های اجتماعی، در حقیقت، صاحبان کسب و کارهای گوناگون را ترغیب نمودند، شبکه‌های اجتماعی را به عنوان محلی برای ارائه‌ی محصولات‌شان انتخاب کنند.

کسب و کارهای مختلف، اکنون پس از عبور از مراحل ابتدایی آزمون و خطا، توانسته‌اند با بررسی شاخص‌های عملکرد خودشان در شبکه‌های اجتماعی به رشد و توسعه‌ی بسیار خوبی دست پیدا کنند. اما اکنون پرسش اینجاست که نقش شبکه‌های اجتماعی در این پیشرفت و توسعه‌ تا چه حدی و با  چه سازوکاری بوده است؟

شبکه‌های اجتماعی و کسب و کارهای آنلاین

بر اساس آمارهای رسمی و غیررسمی، کارکردهای تبلیغاتی شبکه‌های اجتماعی پیرامون کسب و کارهای مختلف انکارناپذیر است. تا جایی که به جرئت شبکه‌‌های اجتماعی را می‌توان در حال حاضر یکی از مهم‌ترین رسانه‌های تبلیغاتی در سطح جهان نام برد.

در واقع در حال حاضر در جهان، حدود ۳ میلیارد نفر در شبکه‌‌های اجتماعی عضویت دارند. این تعداد چشمگیر مخاطب، به ساده‌ترین روش ممکن و فقط از طریق یک گوشی هوشمند و اینترنت، می‌توانند به فضای بی‌انتهای شبکه‌های مجازی وارد شوند. با این وصف شرکت‌ها و برندها گوناگون، تا کنون با سرعت قابل توجهی به بازار شبکه‌های اجتماعی جذب شده‌اند. این برندها و شرکت‌های مختلف، در این بازار رقابتی، تلاش می‌کنند با کمک گرفتن از ابزارهای الکترونیکی و انواع کمپین‌های تبلیغاتی رقبا را پشت سر بگذارند و در مسیر رشد و توسعه حرکت کنند. این‌جاست که تاثیر شبکه‌های اجتماعی در کسب و کارهای آنلاین جلوه می‌کند. در واقع اکنون فعالیت تجاری در بستر شبکه‌های اجتماعی، مبحثی تخصصی شناخته می‌شود و نیازمند استفاده از به‌روزترین ابزارهای و افراد متخصص در این زمینه است. در ادامه‌ی این مقاله تلاش می‌کنیم، به شکل اجمالی به این مسئله بپردازیم که اصولا استفاده از درگاه اینترنتی در کسب و کارهای مختلف که به راحتی سبب اتصال آن‌ها به شبکه‌های مجازی می‌شود، چگونه مسیر رشد و توسعه را به روی فعالان تجارت الکترونیک باز می‌کند.

کدام کسب و کارها می‌توانند از درگاه اینترنتی استفاده کنند؟

به طور کلی شرکت‌های پرداخت‌یار به وجود آمدند تا با ساده‌تر نمودن فرآیند دریافت درگاه اینترنتی، کسب و کارهای کوچک‌تر را نیز به شبکه‌ی پرداخت کشور متصل کنند. در واقع ارائه‌ی خدمات پرداخت در قالب درگاه پرداخت واسط به متقاضیان مختلف این سرویس، محدودیت‌ها در این زمینه را به حداقل رساند. اکنون دیگر هر شخص حقیقی یا حقوقی با هر نوع کسب و کاری، حتی بدون نیاز به داشتن وب‌سایت، می‌تواند از درگاه اینترنتی استفاده کند.

پرداخت‌یارها با کوتاه کردن مراحل دریافت درگاه اینترنتی و حذف مجوزهای دست و پاگیری مانند اینماد و کدمالیاتی از این روند، به کسب و کارهای کوچک‌تری مانند فعالان صفحات اینستاگرام، تلگرام، توییتر و لینکدین اجازه دادند از سرویس پرداخت آنلاین بهرمند شوند. برای نمونه شرکت رایان‌پی با بهره‌‌گیری از دانش فنی و بر اساس نیازهای موجود در این حوزه، امکان اتصال درگاه اینترنتی به شبکه‌های اجتماعی را بدون نیاز به داشتن سایت فراهم آورده است. این سرویس اکنون در قالب لینک پرداخت به انواع کسب و کارها ارائه می‌شود.

لینک پرداخت و استفاده از آن در شبکه‌های اجتماعی

لینک پرداخت یا همان درگاه پرداخت بدون سایت، سرویس مالی آنلاینی است که صاحبان کسب و کارهای آنلاین فعال در شبکه‌های اجتماعی از آن بهره می‌برند. لینک پرداخت اولا تصویری حرفه‌ای‌تر از کسب و کارهای فعال در شبکه‌های مجازی را به مخاطبان‌شان ارائه می‌کند، و در عین‌حال سبب‌ساز ایجاد اعتماد در اذهان کاربران در مورد برندهای کوچک خواهد شد. اکنون می‌توانیم به شکلی اجمالی به برخی از مزایای استفاده از لینک پرداخت در راستای رشد و توسعه‌ی کسب و کارهای فعال در شبکه‌های اجتماعی اشاره نمود.

  • ایجاد امکان رجوع به پرداخت بر اساس نام مشتریان
  • جلوگیری از حملات فیشینگ و کلاهبرداری‌های متدوال در حوزه‌ی پرداخت
  • حرکت در راستای تشکیل بانک اطلاعات مشتریان
  • قابلیت گزارش‌گیری دقیق از تراکنش‌ها و دستیابی به آنالیز فروش دقیق
  • سرعت بالای انجام تراکنش‌ها و سهولت انجام تراکنش‌ها برای کاربران و ایجاد تجربه‌ی کاربری مطلوب
  • انجام تراکنش بدون نیاز به نرم‌افزار خاص
  • قابلیت تسهیم وجوه واریزی برای شرکاء و ذی‌نفع‌های متنوع کسب و کارهای مختلف
  • افزایش فروش محصولات و خدمات از طریق کوتاه کردن فرآیند خرید و پرداخت و در نهایت تجربه‌ی کاربری مطلوب برای مشتریان
  • امکان ثبت لوگو و برند بر روی لینک پرداخت برای ایجاد یک بستر تبلیغاتی و کسب اعتبار نزد مشتریان

اتصال کسب و کارها به شبکه‌های اجتماعی به کمک درگاه پرداخت

یک مزیت بسیار برجسته‌ی استفاده از درگاه اینترنتی، به ویژه برای کسب و کارهای آنلاین، اتصال آن‌ها به شبکه‌ی پرداخت سراسری خواهد بود. صاحبان کسب و کارها، بعد از این‌که کسب و کار خود را به درگاه پرداخت اینترنتی مجهز نمودند، می‌توانند به شبکه‌ی پرداخت کشور متصل شوند.

اتصال به شبکه‌ی پرداخت کشور، می‌تواند در جهت توسعه و رشد کسب و کارها گام موثری باشد. در عین‌حال درگاه پرداخت اینترنتی، صرفا مخصوص کسب و کارهایی نیست که دارای وب‌سایت باشند. در حقیقت فروشگاه‌های مجازی که در بستر تلگرام، اینستاگرام ، توییتر و لینکدین فعالیت می‌کنند، نیز می‌توانند از درگاه پرداخت بدون سایت یا همان لینک پرداخت استفاده کند.

لینک پرداخت علاوه بر این‌که تمام امکانات و قابلیت‌های ذکر شده در مورد پنل مدیریتی درگاه اینترنتی را دارد، ویژگی‌های منحصربه فردی دارد که در راستای رونق بیش‌تر کسب و کار شما اثرگذار خواهد بود. برای نمونه لینک پرداخت را به روش‌هایی ساده‌ و متنوع می‌توانید برای مشتریان‌تان ارسال کنید. مثلا از طریق اشتراک‌گذاری در صفحه‌ی بیو و یا از طریق پیام‌رسان‌ها، پیامک‌ و … . اما در نهایت لینک پرداخت اینترنتی، سرویسی امن و آسان برای مشتریان شما نیز به حساب می‌آید؛ در واقع مشتری می‌تواند فقط با لمس لینک مورد نظر به سادگی وارد صفحه‌ی پرداخت شود و طی فرآیندی امن و سریع پول واریز کند. از طرف دیگر لینک پرداخت این قابلیت را نیز دارد که شما نام تجاری یا برند خود را به کمک آن و در صفحه‌ی پرداخت، تبلیغ کرده و با طراحی مناسبی در معرض دید مشتریان قرار دهید. در نتیجه باید گفت که استفاده از هر کدام از اشکال درگاه پرداخت اینترنتی، با توجه به قابلیت‌های ذکر شده سبب‌ساز رشد و گسترش کسب و کارهای آنلاین خواهد شد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.