عرضه اوراق گواهی سپرده با سود ۲۳درصد در بانک توسعه تعاون

بانک توسعه تعاون اقدام به عرضه اوراق گواهی سپرده سرمایه گذاری عام با سود 23 درصد  با سود علی الحساب ماهانه و معاف از مالیات نموده است.

بعد از ارائه درخواست بانک‌های کشور از بانک مرکزی در ارتباط با صدورعرضه اوراق گواهی سپرده با سود ۲۳درصد، در روز سوم دی‌ماه سال جاری مجوز انتشار اوراق گواهی سپرده مدت‌دار ویژه سرمایه‌گذاری عام توسط هیئت عامل بانک مرکزی تصویب و در همان روز به شبکه بانکی کشور ابلاغ شد.

نرخ سود اسمی علی الحساب این اوراق ۲۳ درصد سالانه و نرخ سود بازخرید قبل از سررسید در بازار پول ۱۰ درصد سالانه است.  فروش این گواهی صرفاً به اشخاص حقیقی ایرانی بالای ۱۸ سال مجاز است. مدت این اوراق حداکثر یک ساله بوده ولی بانک می‌تواند ضمن رعایت سقف مدت تعیین‌شده، نسبت به انتشار اوراق مذکور با سررسیدهای مختلف کمتر از یک سال اقدام نماید.  عرضه اولیه این اوراق از طریق بازار پول و بازار سرمایه امکان پذیر می‌باشد.

همچنین بازفروش اوراق از محل اوراق بازخریدی در بازار پول تا سقف اوراق فروش رفته و تا تاریخ سررسید مربوط، بلامانع بوده و رعایت نرخ‌های یاد شده در بازفروش اوراق نیز الزامی می باشد. علاوه بر این  معاملات ثانويه اين اوراق از طريق بازار سرمایه، براساس ضوابط مربوط امکان پذير مي باشد.

بنابراین با توجه به حداکثر نرخ سود سپرده های سرمایه گذاری در بانک‌ها که تا پیش از این 15 درصد بود، این گواهی‌ها فرصتی جذاب برای سرمایه گذاری مطمئن محسوب می شود.

از این رو بانک توسعه تعاون نیز همانند سایر بانک‌های اقدام به عرضه اوراق گواهی سپرده سرمایه گذاری عام با سود 23 درصد می‌نمایند.

مزیت رقابتی بانک توسعه تعاون نسبت به سایر بانک‌ها

بر خلاف برخی بانک‌ها که  این اوراق را با سود علی الحساب سه ماهه عرضه می‌کنند، بانک توسعه تعاون  اوراق گواهی سپرده سرمایه گذاری عام با سود علی الحساب را به صورت ماهانه و معاف از مالیات در اختیار مردم قرار می‌دهد و مدت زمان سپرده گذاری نیز یک ماهه و قابل تمدید می باشد.

شعب بانک توسعه تعاون در سراسر کشور آماده عرضه اوراق گواهی سپرده سرمایه گذاری عام با سود 23 درصد هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.