غیرحضوری بودن ۹۸ درصد خدمات بانکی

معاون فناوری بانک مرکزی اعلام کرد: هم اکنون حدود ۹۷ تا ۹۸ درصد از خدمات بانکداری کشور به صورت غیرحضوری ارائه می شود. اما باید تلاش کنیم دو - سه درصد باقیمانده هم به صورت غیرحضوری ارائه شود.

مهران محرمیان در مراسم رونمایی از محصولات فناورانه بانک پارسیان، مهمترین معیار ارزیابی بانک‌ها را در دسترس بودن برای مشتریان دانست و اظهار کرد: مردم سرویس بانک را می‌بینند و بانک را به خاطر سرویس‌هایی که ارائه می‌کنند، انتخاب می‌کنند و هر چه بتوانیم محصولات را به سمت غیرحضوری شدن ببریم موفق خواهیم بود.

وی افزود: یکی از حوزه هایی که در بخش غیرحضوری اجرایی شد چک دیجیتال بود که یکی از سنتی ترین ابزارها را در فرهنگ غیر حضوری جای داد و بانک پارسیان به عنوان اولین بانک در جهت ایجاد چک دیجیتال قدم گذاشت.

معاون فناوری بانک مرکزی ادامه داد: در بحث تراکنش و افتتاح حساب در این سال ها عملکرد قابل قبولی داشتیم و با کشورهای توسعه یافته زیادی برابری داریم اما در برخی حوزه ها مثل تسهیلات خرد، نیازمند تغییرات اساسی هستیم. در حال حاضر ۹۸ درصد محصولات بانک ها غیر حضوری ارائه می شود که اتفاق خوبی بوده و مورد حمایت ماست.

در ادامه نیز کوروش پرویزیان – مدیرعامل بانک پارسیان – گفت: بعد از پاندمی کرونا در ایران امکانات غیرحضوری بانک‌ها افزایش پیدا کرد و راهبرد کلان بانک مرکزی ابزارهایی برای مردم در حوزه خدمات بانکی جایگزین کرد. بانک مرکزی طی چند سال اخیر محصولات خوبی را ارائه کرده که بانک‌ها فعالیت دیجیتال خود را افزایش دهند.

وی همچنین از برقراری همکاری و امضاء تفاهم نامه‌هایی در حوزه تجارت بین‌الملل با طرف‌های خارجی کشورمان به عنوان اقدام جدید این بانک خبر داد.

مدیرعامل این بانک اعلام کرد: کارت های اعتباری چند منظوره، محصولات جدید موبایلی، امضای دیجیتال، سامانه های پارس۲، پارسینس، پرداخت تسهیلات غیر حضوری قرض الحسنه و خدمات امنیت اطلاعات را از جمله محصولاتی برشمرد که در سال ۱۴۰۱ به بهره برداری رسید و گفت: سامانه چک الکترونیک بانک پارسیان که پیش از این در حضور رئیس کل بانک مرکزی برای مشتریان حقیقی رونمایی شد، عملیاتی شده و امیدوارم که چک الکترونیکی مشتریان حقوقی نیز در ماه های آتی رونمایی و عملیاتی شود.

منبع ایسنا
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.