ورود شرکت مهندسی نرم افزار شقایق به حوزه لند‌تک با «جت وام»

علیرضا بیجار، مدیرعامل شرکت مهندسی نرم افزار شقایق در گفت و گو با عصربانک از ورود این شرکت به حوزه لند‌تک خبر داد و گفت: اجرای پروژه «جت وام» با رویکرد کاملا متفاوت نسبت به بازیگران دیگر حوزه لندتک در شرکت شقایق در دست اجرا است.

علیرضا بیجار ، دانش آموخته کارشناسی رشته مهندسی نرم افزار، کارشناس ارشد MBA بازاریابی و کارشناس ارشد مدیریت استراتژیک، فارغ‌التحصیل دوره DBA و  Post DBA  در رشته دکتری حرفه‌ای مدیریت کسب وکار است . او 22 سال سابقه فعالیت در حوزه‌های بانکی و تولید محصولات بانکی دارد. معاونت بانکداری شخصی بانک ملت، معاون توسعه بازار بانک ملت و مدیریت پروژه‌هایی چون پرداخت الکترونیکی کارت سوخت، بانکداری الکترونیکی و همراه بانک و اپلیکیشن بانک پلاس نیز در رزومه او به چشم می‌خورد؛ او اکنون مدیرعامل شرکت مهندسی نرم افزار شقایق است. ما در عصربانک برای آشنایی بیشتر با توانایی‌های این شرکت با بیجار به گفت و گو نشسته‌ایم.

علیرضا بیجار در گفت‌‍وگو با عصربانک ماهیت حضور این شرکت در مجموعه شرکت‌های IT بانک ملت را ارائه خدمات نرم افزاری بانکی و غیر بانکی به اشخاص حقیقی و حقوقی عنوان کرد و گفت: این شرکت یکی از شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ بهسازان فردای بانک ملت است که در سال 82 با هدف ارائه خدمات نرم افزاری و پشتیبانی به مشتریان حقیقی و حقوقی بانک ملت تشکیل شد.

نوآوری و تحول دو هدف شرکت «شقایق»

بیجار با بیان اینکه شرکت مهندسی نرم افزار «شقایق» نوآوری و تحول دیجیتال را سرلوحه فعالیت خود قرار داده است، گفت: این شرکت با مدیریت و پشتیبانی سامانه‌های جامع بانکی بانک ملت به تولید و توسعه «سامانه محب و نماچک»، تولید پلتفرم سامانه «بانک پلاس»، ارائه سامانه «سهیم» و هدایت پروژه هایی چون «شاپ کارت» و «حامی کارت» برای بانک ملت پرداخته است.

وی با اشاره به اینکه شرکت «شقایق» دانش قابل توجهی را در حوزه سامانه‌های ارزش افزوده صنعت بانکداری تولید کرده است؛ گفت: از سال 1396 استراتژی بانک ملت برای ورود به شبکه‌های اجتماعی مطرح شد و بطور رسمی از سال 1398  اجرای این پروژه تحت عنوان بانکداری مبتنی بر شبکه های اجتماعی به شرکت مهندسی نرم افزار شقایق واگذار شد.

عضویت 1 میلیون و 300 هزار مشتری در «بانک پلاس»

بیجار تصریح کرد: در حال حاضر این پروژه با نام «بانک پلاس» با طراحی منطبق با نیاز و خواست مشتری به ارائه خدمات بانکی بر بستر شبکه اجتماعی می‌پردازد و تا کنون بیش از 1 میلیون و 300 هزار عضو داشته است.

وی به هدف طراحی «بانک پلاس» اشاره کرد و گفت: هدف از طراحی و پیاده‌سازی این محصول، دسترسی کاربران بانک ملت به مجموعه خدمات پرکاربرد بانکی/ غیربانکی، مالی / غیرمالی و پیام‌رسانی در یک محیط واحد می‌باشد.

بانک پلاس روز آمد می‌شود

وی به کاربرد «بانک پلاس» در محیط بانکی اشاره کرد و از به روزرسانی این پلتفرم در آینده نزدیک خبر داد و گفت: نوبت‌گیری آنلاین برای شعب بانک ملت و صدور حواله‌های هوشمند در محیط این پلتفرم به راحتی برای مشتریان بانک ملت مهیا است و قرار است به زودی از «بانک پلاس» با مهندسی جدید و نام و ظاهری متفاوت در قالب سوپراپلیکیشن رونمایی شود.

از جمله سرویس‌های بانک پلاس، سرویس دنگی می‌باشد که مبتنی بر توانمندی پیام‌رسانی، از مدیریت شارژ در یک ساختمان گرفته تا مدیریت صندوق‌های قرض الحسنه خانگی و مدیریت مالی یک سفر مشترک فامیلی را انجام می‌دهد.

«سامانه محب» استراتژی‌ترین پروژه شرکت شقایق

مدیرعامل شرکت مهندسی نرم افزار شقایق، تولید و توسعه «سامانه محب» را یکی از پروژه های استراتژیک شرکت متبوعش توصیف کرد و گفت: «سامانه محب» با هدف وفادارسازی مشتریان بزرگ و شرکتی  بانک، جلب رضایت و نگهداری آنان طراحی شده که بر حسب نوع نیازمندی‌های مشتری قابل استفاده بوده و مدیریت حساب‌های بانکی را برای این گروه از مشتریان ممکن می‌کند.

 

جت وام

دو مزیت مهم «نماچک»

بیجار همچنین به اجرای موفق پروژه «نماچک» در شرکت شقایق اشاره کرد و گفت: سامانه «نماچک» با هدف تسهیل در واگذاری چک و کاهش مراجعات حضوری مشتریان حقوقی با تکیه بر فناوری‌های نوین طراحی شده است.

به گفته بیجار، از مزیت‌های مهم این سامانه این است که برای مشتریان به خصوص مشتریان شرکت های بزرگ که در روز بیش از چند هزار چک دریافت می‌کنند؛ این امکان فراهم است که بدون مراجعه به بانک، چک‌های دریافتی خود را ثبت و درخواست وصول صادر کنند.

مدیریت 1556 بانک ملت در شرکت شقایق

مدیرعامل شرکت مهندسی نرم افزار شقایق با بیان اینکه پشتیبانی و توسعه  مرکز ارتباط بانک ملت در شرکت شقایق صورت گرفته؛ گفت: کل خدمات مرکز ارتباط بانک ملت با شماره 1556  اعم از پاسخگویی، سیستم زیر ساخت، درخت دانش، آموزش، پرورش همه برعهده شرکت شقایق است.

بیجار افزود: شرکت شقایق این توانایی را دارد که برای سایر سازمان‌ها و ارگان ها، سرویس پاسخگویی و ارتباطی همچون مرکز ارتباط بانک ملت را به صورت اختصاصی یا اجاره‌ای طراحی کند.

ورود شرکت شقایق به حوزه لند‌تک

مدیرعامل شرکت مهندسی نرم افزار شقایق به پروژه‌های جدید و در دست اجرای این شرکت اشاره کرد و اظهار داشت: اجرای پروژه «جت وام» با رویکرد کاملا متفاوت نسبت به بازیگران حال حاضر  بازار حوزه لندتک در شرکت شقایق در دست اجرا است و با این راهکار، شرکت شقایق به حوزه لند‌تک وارد شده است.

بیجار با بیان اینکه ماموریت ویژه ما تنوع بخشیدن به شیوه‌های درآمدی شرکت وکاهش وابستگی به پروژه‌های بانک ملت است، افزود: در حال حاضر بیش از 90 درصد از پرتفوی ما متعلق به پروژه‌های بانک ملت است که چشم انداز ما این است که بتوانیم 20 درصد از درآمد خود را بیرون از بانک تامین کنیم. بازطراحی مشتریان بانک ملت، راه اندازی باشگاه مشتریان خاص شرکت شقایق، اجرای بوم سرویس برای استارتاپ‌ها، ورود به حوزه پوش نوتیفیکیشن‌ و تقویت بخش پیام رسانی از پروژه‌های جدید و در دست اجرای شرکت شقایق در راستای همین چشم انداز است.

جایگاه شرکت «شقایق» در بانک ملت

وی با بیان اینکه شرکت‌های شقایق و بهسازان ملت دوشرکت بزرگ هستند که بیشترین سهم مسئولیتی را در قبال خواسته های بانک ملت در حوزه تولید محصولات بانکی و ترکیبی دارند؛ تصریح کرد: شرکت مهندسی نرم افزار شقایق به عنوان اجرا کننده بانک پلاس دومین شرکت مجری ابرپروژه های مهم بانک ملت بعد از شرکت بهسازان ملت است که در ارتباط نزدیک با Core banking بانک ملت فعالیت می‌کند.

مواجه با ریسک‌های امنیتی از دغدغه «شقایق»

مدیرعامل شرکت مهندسی نرم افزار شقایق به پیچیدگی های کسب و کار اشاره کرد و گفت: حفظ و نگهداشت نیروی انسانی از پیچیدگی و چالش کسب و کارهای حوزه فین‌تک کشور است و عدم تناسب تورم با حقوق منابع انسانی و درآمد شرکت ها، عدم تناسب تورم با نوسانات دلار، افزایش هزینه تجهیزات مورد نیاز به این موضوع دامن می‌زند.

بیجار به اصلی‌ترین چالش شرکت «شقایق» اشاره کرد و گفت: تامین و نگهداشت نیروی انسانی در حوزه IT و حراست شرکت در مواجه با ریسک های امنیتی از مهم‌ترین دغدغه شرکت ماست که تلاش می‌کنیم با آن مقابله کنیم.

IT نیروی محرکه توسعه بانک‌ها

وی با بیان اینکه بانک ها نباید به حوزه IT به چشم هزینه نگاه کنند، تصریح کرد: بانک‌های پیشرو، حوزه IT را باید به عنوان نیروی محرکه توسعه و پیشرفت بدانند و برای این بخش هزینه‌های دقیق انجام ‌دهند.

بیجار افزود: کشورهای همسایه با پیشنهادات ویژه‌ای که برای مهندسان IT در نظر گرفتند درصدد جذب نیروهای متخصص ایرانی هستند و متاسفانه با شرایط فعلی و چالش‌های یادشده نیروی انسانی به سمت مهاجرت جذب می‌شود.

مدیرعامل شرکت مهندسی نرم افزار شقایق در پایان به اهم برنامه‌های آتی شرکت اشاره کرد و گفت: تغییر موقعیت شرکت شقایق چه در بانک و چه در هلدینگ و همگن‌سازی فرهنگ و بلوغ سازمانی به سمت این تغییر موقعیت، از برنامه‌ مهم ما برای  آینده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.