از قابلیت ۶۰۰ هزار معامله در ثانیه یوبیتکس تا آکادمی آموزشی

در نشست خبری یوبیتکس که در غرفه اختصاصی این صرافی ارز دیجیتال برگزار شد، عیسی کشاورز، منتور و هم بنیان گذار این مجموعه از دغدغه‌های فضای کسب و کار و محمد یعقوبی، مدیرعامل از قابلیت‌های یوبیتکس گفتند.

در سومین روز از بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی الکامپ، نشست خبری یوبیتکس در غرفه اختصاصی این صرافی ارز دیجیتال با حضور عیسی کشاورز و محمد یعقوبی از بنیانگذاران یوبیتکس، جمعی از فعالان صنعت کریپتوکارنسی و اصحاب رسانه برگزار شد. در ادامه گزارش عصربانک از این نشست خبری را می‌خوانید:

آینده روشنی پیش روی فین‌تک ها است

عیسی کشاورز، منتور و هم بنیان گذار یوبیتکس در نشست خبری این صرافی رمزارزی با اشاره به ظرفیت های نوآورانه در کشور گفت: اکنون باید از ظرفیت‌های فناورانه کشور در جهت برون رفت از چالش های اقتصادی و کاهش فضای ناامیدانه کسب و کار کشور استفاده کرد.

کشاورز با بیان اینکه فضای حاکم بر کسب و کار کشور باید در جهت تقویت فرصت ها باشد، افزود: حیف است که ما جایگاه ویژه ای در رشد و شتابی که در توسعه فضای کسب و کار فناورانه جهان وجود دارد نداشته باشیم.

‌هم بنیانگذار شرکت یوبیتکس با اعتقاد به اینکه آینده روشنی پیش روی فین‌تک ها و حوزه بلاکچین کشور خواهد بود؛ گفت: من معتقدم همانطور که استارتاپ هایی چون اسنب، تپسی و دیجی کالا جایگاه خود را در اقتصاد و فضای کسب و کار کشور پیدا کرده اند؛ این نوید را در الکامپ 26 می‌دهم که آینده روشنی پیش روی فین‌تک ها و حوزه بلاکچین کشور خواهد بود.

آینده در دستان حوزه بلاکچین است

به گفته این فعال حوزه منتور، آینده در دستان حوزه بلاکچین است و بازار پیش رو از آن فین‌تک‌ها و رمزارزها خواهد بود؛ بنابراین اکنون بهترین زمان برای دولت است تا علی رغم مخالفت نهادهای سنتی پولی، با فعالان این اکوسیستم به گفت‌وگو و همکاری بپردازد.

رمز نجات نهادهای سنتی پولی از بحران‌ها

کشاورز با تاکید براینکه راز نجات نهادهای سنتی پولی از بحران‌های روز اقتصادی در ظرفیت صنعت حوزه بلاکچین است؛ افزود: اگر چه تاکنون بخشی از حاکمیت به ظرفیت بالای حوزه فین تک و رمزارزها پی برده است اما در مقابل نهاد دیگری به چابکی این حوزه موضع دارد.

‌هم بنیانگذار شرکت یوبیتکس تصریح کرد: به منظور رفع تعارض منافع از تمام نهادهای حاکمیتی، از جمله نهادهای پولی سنتی مثل بانک ها، صندوق ارزی و سازمان بورس دعوت به همکاری با حوزه فین تک و بلاکچین می‌کنم چرا که نظام اقتصاد کشور برای برون رفت از چالش های اخیر نیازمند تعامل سازنده و به رسمیت شناختن ظرفیت های بالقوه صنعت بلاکچین است.

مهاجرت شایسته فعالان بلاکچین نیست

او با اشاره به میزان سرمایه گذاری بخش خصوصی در صنعت بلاکچین کشور گفت: بخش خصوصی بیش از این جرات سرمایه گذاری ندارند و سرمایه‌گذاری صد درصد منابع در این حوزه از ریسک بالایی برخوردار است.

کشاورز با بیان اینکه مهاجرت شایسته سرمایه گذاران و فعالان حوزه بلاکچین کشور نیست، گفت: دنیای فین‌تک‌ها دنیای پر از رقابت و شتاب است بنابراین حاکمیت با ورود و حمایت خود از این صنعت باید مانع فرار سرمایه از این صنعت کشور شود.

یوبیتکس

ثبت رکورد 600 هزار معامله بر ثانیه در یونیتکس

همچنین در این نشست محمد یعقوبی- بنیانگذار و مدیرعامل یوبیتکس با اشاره به اهداف تاسیس این صرافی ایرانی ارز دیجیتال گفت: این شرکت به همت جمعی از فعالان حوزه IT در سال 98 تاسیس و پلتفرم یوبیتکس به عنوان اولین محصول در سال 99 وارد بازار شد و از آن زمان تا کنون حضور محدودی در حوزه مارکت داشتیم.

محمد یعقوبی، مدیرعامل یوبیتکس با بیان اینکه Core فعلی یوبیتکس قابلیت انجام 600 هزار معامله بر ثانیه را دارد، تصریح کرد: طی سال های اخیر تمام انرژی تیم یوبیتکس بر تقویت زیر ساخت های فنی بوده است و در همین رابطه در صنعت بلاکچین بیش از 32 ولت اختصاصی به مشتریان عرضه کرده ایم.

یعقوبی با بیان اینکه تمام انرژی شرکت یوبیتکس بر ارائه یک پلتفرم شایسته برای سرمایه گذاران ایرانی در حوزه رمزارز متمرکز بوده است، گفت: با پذیرش کم و کاستی ها، شرایط روز اقتصادی، تحریم های بین المللی و فشارهای نهادهای داخلی اما معتقدم پلتفرم یوبیتکس قابل رقابت با پلتفرم های خارجی است.

راه‌اندازی آکادمی یوبیتکس با هدف آگاهی بخشی به کاربران

او با اشاره به دیگر فعالیت های شرکت یوبیتکس، افزود : ما به دیگر حوزه ها نیز ورود کردیم و یک پلتفرم دیگر در حوزه تریدینگ در شرکت ما در حال تکمیل است و ظرف دو ماه آینده به بازار عرضه خواهد شد؛ همچنین آکادمی یوبیتکس راه‌اندازی شده که اکنون به صورت اختصاصی به مشتریان یوبیتکس در حال سرویس است.

به گفته این فعال حوزه کریپتوکارنسی؛ عدم شناخت کاربران از بازار و دانش محدود آنها از معاملات یکی از معضلات اساسی یوبیتکس بود که با برگزاری دوره های آموزشی بخشی از مشکلات حل شد بنابراین برای حل اساسی این چالش آکادمی یوبیتکس راه اندازی شده که حداقل های معاملات کریپتو را به کاربران آموزش دهد.

یوبیتکس به دنبال تامین امنیت سرمایه مشتریان

به گزارش عصربانک، یعقوبی با بیان اینکه یوبیتکس به دنبال تامین امنیت سرمایه مشتریان خود بوده است، گفت: تمام صفر تا صد پلتفرم یوبیتکس و ولت ها برای مجموعه ما است و برای جلوگیری از کلاهبرداری ها به محض اطلاع از مورد مشکوکی به صورت ویژه با مشتری ارتباط میگیریم و هشدار های لازم را اطلاع می‌دهیم.

بنیانگذار یوبیتکس به دیگر محصولات این شرکت اشاره کرد و گفت: محصولاتی در حوزه پرداخت با کریپتو و گردشگری با کریپتو از دیگر محصولات شرکت یوبیتکس در صنعت بلاکچین است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.