همه ” اولین” اپلیکیش های پرداخت موبایلی شرکتهای پرداخت ایران

آیا کاربر اپلیکیشن، اپلیکیشنی درحد پیکان جوانان را که جزء اولین ها است می پسندد یا اپلیکیشنی با مدل مدل 2017 هیوندای!

عصر بانک؛قراراست نمایشگاه الکامپ که به نوعی بزرگترین رویداد تجاری در عرصه تولید و عرضه محصولات و خدمات صنایع الکترونیک و کامپیوتر کشور است با حضور شرکتهای داخلی و خارجی از فردا ، پنجشنبه 25 آذر ماه تا یکشنبه  28 آذر ماه در محل نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می شود. 

در روزهای نزدیک به برگزاری این رویداد، شرکتهای پرداخت به تکاپو افتادند تا به روشهای مختلف اپلیکیشن پرداخت موبایلی خود را " اولین"  معرفی کنند.

همه اپلیکیشن های پرداخت موبایلی

به دلیل سخت شدن استفاده از کدهای USSD از یک طرف ، فراگیر شدن گوشی های هوشمند از طرف دیگر و استفاده روز افزون از اپلیکیشن های پرداخت، شرکتهای پرداخت هر کدام به فکر استفاده از این موقعیت برای ارائه محصول بهتر برای کسب جایگاه مناسبی در بازار افتادند که این رقابت به نفع مشتری خواهد بود.

در یکی دو روز اخیر شرکت خدمات نوین داده ورزی سداد قدیم ( پرداخت الکترونیک سداد جدید) خبر از رونمایی اولین اپلیکیشن پرداخت موبایلی مبتنی بر تعاملات اجتماعی به نام ایوا داد که باید صبر کنیم و در نمایشگاه الکامپ با مشخصات این اپلیکیشن آشنا بشویم.

 شرکت تجارت الکترونیک پارسیان خبر از رونمایی نخستین درگاه رسمی و امن موبایلی کشور و شرکت پرداخت الکترونیک سامان خبر از رونمایی نخستین درگاه پرداخت موبایلى کشور و درگاه پرداخت شخصى در نمایشگاه الکامپ دادند.

 

شرکت مبنا کارت آریا  نیز امروز خبر از مسابقه انتخاب نام برای اپلیکیشن پرداخت موبایلی داد.

 

این خبر های رونمایی اضافه می شوند به اپلیکیشن های تاپ شرکت تجارت الکترونیک پارسیان، اپلیکیشن سکه به پرداخت ملت ،اپلیکیشن آپ آسان پرداخت و اپلیکیشین پات شرکت ایران کیش که هر کدام با مشخصات و سرویس های متفاوت و نزدیک بهم به کاربران خدمات پرداخت موبایلی کشور ارائه می دهند.

البته اپلیکیشن های پرداخت دیگری مثل خودپرداخت شرکت توسن تکنو هم در بازار پرداخت موبایلی موجود است که به دلیل موضوع خبر که اپلیکیش های شرکتهای پرداخت هست از بررسی آن صرفه نظر کردیم.

 

آیا اولین بودن مزیت رقابتی است؟

مطمیناً در زمینه تولید بعضی محصولات و ارائه بعضی از خدمات خاص، اولین بودن برای آن شرکت، مزیت رقابتی محسوب می شود زیرا شرکتی توان ارائه و حتی کپی برداری آن محصول را در کوتاه مدت ندارد، اما آیا در دنیای امروز که کپی برداری محصولات و خدمات خارجی و داخلی، مخصوصاً محصولات نرم افزاری به راحتی قابل انجام است. اولین بودن کافی است؟

اجازه بدهید  با یک مثال غیرمرتبط این بحث را ادامه بدهیم

صنعت خودروسازی در ایران و کره جنوبی تقریباً با همدیگر آغاز شد اما امروز پیشرفت کره جنوبی به حدی بوده است که اصلا در این زمینه با ایران قابل مقایسه نیست. شاید مهمترین تفاوت میان خودروسازی ایران و کره جنوبی از سیاست گزاری ها شروع شد. چون کره جنوبی از همان ابتدا و در سال 1334 یک برنامه 25 ساله برای ارتقای صنعت خودرو اجرا کرد و همچنان این برنامه ها ادامه دارد و  باعث به روز بودن همیشگی این صنعت و صادرات کلان خودرورهای کره ای به کشورهای مختلف دنیا شده است اما در ایران از سال 1338 تا به امروز که حدود 58 سال از شروع صنعت خودرو سازی می گذرد هنوز هم برنامه جامعی وجود ندارد و همچنان ما باید در جاده کرج تصادفهایی را ببینیم که در آن موتور پراید در ابتدای جاده کرج است و فرمان نزدیک عوارضی قزوین، شاید هم منجیل!

در زمینه اپلیکیشن های پرداخت نیز می توان از این مثال کمک گرفت، آیا فقط اولین بودن کافی است؟ آیا مشتری شرکتهای پرداخت به کلمه اولین حساسیت ویژه ای دارد و برای مشتری این کلمه ایجاد ارزش می کند؟ آیا برنامه های ارتقای اپلیکیشن و  به روز بودن خدمات، کاربر پسند بودن اپلیکیشن ، امنیت تراکنش و استفاده از شیوه های احراز هویت نوین در اپلیکیشن پرداخت مهم تر است یا اولین بودن؟

آیا کاربر اپلیکیشن، اپلیکیشنی درحد پیکان جوانان را که جزء اولین هاست می پسندد یا اپلیکیشنی با مدل  2017 هیوندای!

در دنیای امروز اولین بودن مهم نیست.بهترین بودن مهم است.بهترین باشیم!

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.