جوابیه بانک پاسارگاد در رابطه با خبر “روایت 24 ساعت بازداشت در زندان بزرگ تهران”

پیرو خبری از خبرگزاری ایسنا با عنوان " روایت 24 ساعت بازداشت در زندان بزرگ تهران" ، بانک پاسارگاد جوابیه ای به عصربانک ارسال کرده که در ادامه در اختیار شما قرار میگیرد.

عصر بانک؛ در قسمتهایی از این خبر آمده، بانک پاسارگاد شعبه‌ای در قسمت ورودی زندان  بزرگ تهران دارد که از صبح تا ساعت 8 شب فعال است و با دریافت پول زندانیان برای آنها کارت صادر می‌کند تا بتوانند مایحتاج خود را در زندان تهیه کنند. 

 

 بانک پاسارگاد ، جوابیه ای به این خبر برای عصربانک ارسال کرده است که در ادامه آمده است :

 

 احتراماً و معطوفا به گزارش منتشره آن سایت در تاریخ 22 خرداد 1395 با عنوان " روایت 24 ساعت بازداشت در زندان بزرگ تهران" به نقل از خبرگزاری ایسنا و روزنامه قانون، به استحضار می‌رساند:

      "صدور کارت‌های نقدی برای مددجویان در ندامتگاه‌ها، اقدامی ارزشمند است که با همکاری سازمان محترم زندان‌ها، توسط شرکت پرداخت الکترونیک ‌پاسارگاد انجام می‌گیرد. به این صورت که مددجویان در بدو ورود بر  اساس ضوابط ندامتگاه‌ها باید وجوه نقد خود را تحویل داده و کارت نقدی را دریافت کنند. کلیه خریدهای این افراد در ندامتگاه‌ها، از طریق این کارت صورت می‌پذیرد و همچنین در صورتی‌که خانواده مددجویان قصد ارسال وجه نقد برای آنها را داشته‌باشند، از طریق واریز به این کارت‌ها، مبلغ مورد نظر را به دست مددجویان می‌رسانند. علت این اقدام، جلوگیری از ورود وجه نقد به ندامتگاه‌ها و همچنین جلوگیری از سوء استفاده‌های احتمالی و خطرات ناشی از آن در سطح ندامتگاه‌ها است.

طبق روال معمول، کارت‌های تحویلی به مددجویان که در ساعات بعد از ظهر وارد ندامتگاه‌ها میشوند، صبح روز بعد و قبل از باز شدن فروشگاه‌های داخل ندامتگاه‌ها، معادل مبلغ دریافتی از مددجویان، شارژ میشود. موضوع مطرح شده در گزارش یاد شده مبنی بر تأخیر در فعال شدن کارت، در دست بررسی است و چنانچه مشخص شود از سوی کارگزار شرکت پرداخت الکترونیک، کوتاهی صورت گرفته‌باشد، قطعا با ایشان برخورد خواهد شد.

لازم به ذکر است که با توجه به مقررات اعلام شده از سوی زندان‌ها و به‌منظور جلوگیری از سوء استفاده‌های احتمالی، کارت‌های مددجویان باید پس از ترخیص، غیرفعال شود و مددجو وجوه موجود در کارت را دریافت خواهد کرد. ساعت خاتمه کار نماینده کارگزاری در کلیه ندامتگاه‌ها با هماهنگی رؤسای ندامتگاه‌ها و پس از ترخیص آخرین مددجو می‌باشد و در این مورد خاص نماینده کارگزار تا ساعت 22 در محل کار خود حضور داشته‌است. در مورد آقای محسن خدابخشی، ایشان در ساعت 21:20 از ندامتگاه ترخیص و به دلیل بعد مسافت تا محل استقرار کارگزار، مراجعه به ایشان نداشته‌اند.

موضوع مطرح شده در گزارش مذکور به صورت جدی در دست پیگیری و بررسی است و همانطور که ذکر شد، در صورت محرز شدن قصور از سوی نماینده کارگزاری، اقدامات لازم به عمل خواهد آمد.

در پایان ذکر این نکته لازم است که بانک‌پاسارگاد در راستای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی خود عهده‌دار این وظیفه خطیر گردیده و با توجه به سرمایه‌گذاری قابل توجهی که برای راه‌اندازی این خدمت در کلیه ندامتگاه‌های کشور به عمل آورده، هیچ‌گاه به دنبال کسب درآمد از این محل نبوده‌است."

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.