تجاری سازی APIها برای اجرایی کردن بانکداری باز از طرف بانک اسپانیایی BBVA

با ایجاد هشت API، این بانک می‌گوید که اکنون شرکت‌ها، استارت‌آپ‌ها و توسعه دهندگان قادر خواهند بود که محصولات و خدمات جدید را با دسترسی به داده‌های مشتریان و یکپارچه‌کردن داده‌های بانکی آنها - با اجازه‌ی خود آن افراد - بسازند و در اپلیکیشن خود آنها را بکار گیرند.

به گزارش گروه تحقیق و ترجمه عصر بانک؛بانک اسپانیایی BBVA می‌گوید که با توجه به برنامه‌ی بانکداری باز آماده‌ی انجام هرگونه کسب و کاری است و می‌خواهد قبل از انتشار قوانین جدید PSD2 (دومین دستور العمل خدمات پرداخت اروپا) هشت عدد از API (رابط کاربردی برنامه‌نویسی) هایش را از نظر تجاری به روی کسب و کارها باز کند.

 

راه‌اندازی API ی بانک BBVA در حالی به مرحله‌ی اجرا می‌رسد که بانک اسپانیایی گفت بیشتر از یک سال را صرف کار کردن با توسعه دهنده‌ها و دارندگان کسب و کار به جهت آماده کردن شیوه‌ی ارائه‌ی خدمات API کرده است.

 

با ایجاد هشت API، این بانک می‌گوید که اکنون شرکت‌ها، استارت‌آپ‌ها و توسعه دهندگان قادر خواهند بود که محصولات و خدمات جدید را با دسترسی به داده‌های مشتریان و یکپارچه‌کردن داده‌های بانکی آنها- با اجازه‌ی خود آن افراد – بسازند و در اپلیکیشن خود آنها را بکار گیرند.

 

 

درک وایت، مدیر جهانی بخش راه‌حل‌های مشتریان در BBVA می‌گوید:"نه تنها در حال پیاده کردن استاندارد‌ PSD2 اتحادیه‌ی اروپا هستیم، که سعی در رقابتی کردن هرچه بیشتر صنایع دارد، بلکه در حقیقت قصد ما این است که بهترین پلت فرمی باشیم که بتوان روی آن تجارب دیجیتال جدیدی را پیاده کرد.

 

در ابتدا، تنها مشتریان اسپانیایی BBVA می‌توانند از این بازار استفاده کنند ، اما این بانک قصد دارد دامنه‌ی استفاده از سرویس‌اش را اواخر امسال به مشتریان آمریکایی برساند و به دنبال آن کشورهای ترکیه، مکزیک، آمریکای لاتین و دیگر مناطق مشخص نشده می توانند از این خدمات بهره‌مند شوند.

 

BBVA توضیح می‌دهد که شرکت‌ها در هرکجای دنیا که هستند  قادر خواهند بود که از مجموعه‌ داده‌های مستقل مشتری در اسپانیا استفاده کنند – "داده‌هایی که البته مشتری اجازه‌ی انتشار آن را به بانک می‌دهد". همچنین مجموعه داده‌های بی نام و نشانی نیز به قصد بهره‌ی تجاری منتشر خواهد شد – داده‌هایی که یا از نظر حوزه و یا از نظر نقطه‌ی جغرافیایی بخش بندی شده‌اند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.