تاثیر کیف پول الکترونیک بر رشد کسب و کارهای اینترنتی

آیا با تاثیر کیف پول الکترونیک و رشد کسب و کارهای اینترنتی آشنایی دارید؟ در ادامه با جزئیات بیش‌تری به ویژگی‌ها و مزایای کیف پول الکترونیک و ارتباط آن با روند رو به رشد کسب و کارهای اینترنتی خواهیم پرداخت.

هر ابزاری که سبب شود مشتریان کسب و کارهای اینترنتی در روند خرید خود، فرآیندی ساده‌ و سریع‌تر را تجربه کنند، قطعا به تجربه‌ی کاربری مطلوب و در نهایت رشد و توسعه‌ی کسب و کارها ختم می‌شود. با این وصف استفاده از روش‌های پرداخت مناسب که مرحله‌ی حساسی از یک خرید اینترنتی را شامل می‌شود، می‌تواند تجربه‌ی کاربری مطلوبی را برای کاربران رقم بزند و در نهایت به کسب‌وکارها کمک کند تا فروش خود را افزایش دهند. اکنون کیف پول دیجیتال، به عنوان یک روش محبوب در پرداخت‌های اینترنتی بخشی از قابلیت‌ها و امکانات اپلیکیشن‌ها و درگاه‌های پرداخت اینترنتی به‌شمار می‌رود.

کیف پول الکترونیک امنیت پرداخت و سهولت استفاده را برای کاربران فراهم می‌آورد. طبق آمارهای سایت شاپرک، اکنون روش پرداخت به کمک کیف پول دیجیتال از محبوبیت بالایی نزد کاربران برخوردار شده است. در ادامه با جزئیات بیش‌تری به ویژگی‌ها و مزایای کیف پول الکترونیک و ارتباط آن با روند رو به رشد کسب و کارهای اینترنتی خواهیم پرداخت.

کیف پول الکترونیک چیست؟

کیف پول الکترونیکی یک سرویس پرداخت است که کاربران می‌توانند به وسیله‌ی آن، انواع پرداخت‌های اینترنتی مانند پرداخت قبض، خرید شارژ و هرگونه خرید اینترنتی را به سادگی انجام بدهند.

حتی به کمک کیف پول الکترونیکی امکان مبادله‌ی پول؛ یعنی انجام عملیات واریز و برداشت نیز وجود خواهد داشت. اما نکته‌ی برجسته و ویژگی مهم استفاده از کیف پول الکترونیکی، این است که پس از شارژ آن، دیگر برای نوبت‌های بعدی، در هنگام استفاده نیازی به کارت بانکی و اطلاعات آن وجود ندارد.

بنابراین سرعت انجام تراکنش به کمک کیف پول الکترونیکی فوق‌العاده بالاتر خواهد بود. همین نکته در راستای ایجاد تجربه‌ی کاربری مطلوب که از عوامل رشد کسب و کارها به‌شمار می‌رود از اهمیت زیادی برخوردار است.

در کنار این سهولت و سرعت انجام تراکنش، کیف پول الکترونیکی باز هم مزایا و کاربردهای مختلفی برای کاربران خواهد داشت. به علت این‌که اطلاعات کیف پول دیجیتال، رمز گذاری شده است، امکان حمله‌ی فیشینگ به آن تقریبا وجود نخواهد داشت و این یعنی امنیت بسیار بالای تراکنش‌های انجام شده توسط این سرویس، که برای کاربران اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد. زیرا در این سیستم، دسترسی به حساب بانکی کاربر و اطلاعات آن به‌کل امکان‌پذیر نخواهد بود.

در عین‌حال کیف پول دیجیتال، این امکان را برای کاربران فراهم می‌آورد که هزینه‌های خود را به شکلی بهینه مدیریت کنند و هنگام استفاده از این سرویس، در این بخش نیز تجربه‌ی کاربری مطلوبی را از سر بگذارنند. این ویژگی نیز می‌تواند سبب حفظ مشتریان برای کسب و کارهایی شود که از درگاه پرداخت با این قابلیت کاربردی استفاده می‌کنند.

تاثیر کیف پول الکترونیک بر رشد کسب و کارهای اینترنتی

آشنایی با انواع کیف پول الکترونیک

در حال حاضر سه نوع کیف پول الکترونیکی وجود دارد که شامل موارد زیر می‌شود:

کیف پول‌های بسته

بهترین مثال برای درک سازکار کیف پول‌های بسته که در کشور ما مورد استفاده قرار می‌گیرد، کارت‌های هدیه هستند. این کارت‌ها که نوعی کیف پول دیجیتال بسته به‌شمار می‌روند، حاوی مبالغی از پیش مشخصی هستند.

کیف پول‌های نیمه بسته

این نوع کیف پول‌ها، برای صدور نیاز به مجوز بانک مرکزی دارند. اگر بخواهیم نمونه‌هایی از آن‌ها را یادآور شویم، باید به اپلیکیشن‌هایی اشاره کنیم که کاربران به کمک آن‌ها حساب کاربری خود را از طریق کارت‌های بانکی شارژ می‌کنند و در خریدهای اینترنتی از آن استفاده می‌نمایند. به طور عام وقتی از کیف پول الکترونیک حرف می‌زنیم، منظورمان این نوع کیف پول نیمه بسته است.

کیف پول‌های باز

این کیف پول‌ها را فقط از طریق بانک‌ها یا در همکاری با بانک‌ها می‌توان صادر کرد. کیف پول الکترونیک باز در تمام تراکنش‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و حتی این امکان وجود دارد به کمک آن‌ها از دستگاه‌های خودپرداز پول دریافت کرد. این نوع کیف پول‌های باز در کشور ما هنوز به مرحله‌ی عملیاتی نرسیده و فعلا وجود ندارد.

نحوه‌ی شارژ کردن کیف پول دیجیتال

کاربران برای شارژ کردن کیف پول الکترونیکی‌ خودشان، دو روش ساده پیش رو دارند. در روش اول حساب بانکی کاربر متصل به کیف پول الکترونیکی‌ خواهد بود، بنابراین همواره می‌تواند به صورت آنلاین، موجودی آن‌را ارتقاء بدهد.

اما در روش دوم گاهی کاربر باید موجودی کیف پول‌ خود را چک کند و اگر نیاز به شارژ داشت، در وقت‌های آزادی که دارد این‌کار را انجام بدهد. به این صورت استفاده از کیف پول‌های الکترونیکی سبب می‌شود بدون نیاز به حضور کارت بانکی، تراکنش انجام شود.

همچنین فرآیند پرداخت نیز اینگونه، بسیار سریع‌تر انجام می‌شود و از این طریق در زمان و انرژی برای انجام تراکنش‌ها و انتقال‌های بانکی صرفه جویی بسیاری صورت می‌گیرد. بدون شک با این اوصاف مشتریان کسب و کارها از درگاه پرداخت اینترنتی که قابلیت کیف پول را به آن‌ها ارائه می‌دهد استقبال خواهند کرد.

تاثیر کیف پول الکترونیک بر رشد کسب و کارهای اینترنتی

مزایای کیف پول دیجیتال در یک نگاه

  • سهولت در استفاده برای کاربر
  • تراکنشی امن و مطمئن
  • سرعت بالای انجام تراکنش
  • ارتباط آسان با سایر حساب‌ها
  • تجمیع تراکنش‌های خُرد

جشنواره‌ها، هدایا و طرح‌های تشویقی ویژه کیف‌پول دیجیتال

از جمله قابلیت‌های کیف پول دیجیتال که استفاده از آن، کسب و کارها را در مسیر رشد قرار می‌دهد و مشتریان  را به استفاده و خرید بیشتر از کسب‌وکارهای متصل به این سرویس تشویق می‌کند، امکان اجرای جشنواره‌ها و اختصاص هدایای مختلف به کاربران این سرویس است.

درگاه‌های پرداخت اینترنتی با ارائه‌ی زیرساخت‌های امن و پیشرفته، نقشی موثر در افزایش کاربران کیف‌پول الکترونیک و به تبع آن، افزایش استفاده از خدمات آنلاین و دیجیتال متصل به آن ایفا می‌کنند. در کنار این‌ها، هدایای تعیین شده برای سقف خرید دوره‌ای به کمک کیف پول نیز در جشنواره‌های گوناگون می‌تواند مشوق کاربران برای استفاده از سرویس کیف پول دیجیتال باشد.

درگاه اینترنتی دارای کیف پول

بیشتر کسب و کارهای اینترنتی از طریق درگاه پرداخت، فروش آنلاین خود را انجام می‌دهند، داشتن سرویس کیف پول در شرکت ارائه دهنده درگاه پرداخت اینترنتی علاوه بر ویژگی‌های کیف پول، کمک می‌کند تا فرایند تسویه، پرداخت آنی، تسویه با تامین کنندگان، برگشت وجه واریزی مشتری و… در یک سیستم یکپارچه سریعتر و امن‌تر انجام شود.

کیف پول همان طور که برای مشتریان درگاه اینترنتی مفید است فرایندهای پرداخت و بانکی را برای شرکت پرداخت نیز ساده‌ و تسهیل می‌کند، در واقع می‌توان گفت کیف پول روشی برد برد برای صاحبان کسب‌وکار و شرکت‌های ارائه خدمات پرداخت است.

پیشنهاد می‌شود در صورت دریافت درگاه اینترنتی برای کسب‌وکار خود به ویژگی کیف پول نیز توجه شود.

ذخیره‌ی پول بدون محدودیت زمانی

کیف پول دیجیتال سازکاری شبیه به حساب بانکی دارد؛ تنها با این تفاوت که استفاده از آن برای کاربران، بسیار ساده‌تر از یک حساب بانکی است. مشتریان شما می‌توانند تا هر زمان که بخواهند، هر مبلغی را در کیف پول خود در درگاه پرداخت فروشگاه محفوظ نگه دارند.

تسهیم وجوه واریزی به کمک کیف پول

مدیران مالی هر کسب و کار اینترنتی می‌توانند برای بهرمندی از قابلیت تسهیم وجوه واریزی میان شرکاء و تمام ذی‌نفع‌های شرکت، از کیف پول الکترونیکی درگاه استفاده کنند. این سرویس به مدیران کمک می‌کند در فرآیند تسهیم روال ساده‌تری را پیش رو داشته باشند و با دقت‌نظر بهتری عملیات تسهیم را انجام بدهند.

پرداخت خودکار با کیف پول دیجیتال

امکان انجام مبادلات مالی به‌صورت خودکار با کیف پول دیجیتال ممکن می‌شود. در این راستا کاربران این امکان را خواهند داشت تا خدماتی مثل پرداخت عوارضی و خرید بسته‌ی اینترنتی را به‌صورت خودکار انجام بدهند.

در حقیقت ابتدا اطلاعات لازم مانند شماره پلاک خودرو یا نوع بسته اینترنتی را در کیف پول ثبت کرده و کیف را شارژ می‌کنید؛ آن‌گاه در زمان نیاز و موعد مقرر این پرداختی‌ها به‌صورت خودکار انجام خواهند شد.

یک آمار کاربری از کیف پول دیجیتال

با توجه به نمودارهای ارائه شده در گزارش‌های سالیانه‌ی شاپرک، بالای نود درصد تراکنش‌های اینترنتی، موبایلی و کارتخوان فروشگاهی، مبالغی کمتر از ۲ میلیون ریال داشته‌اند. به عبارت دیگر تمامی این تراکنش‌های صورت گرفته از طریق شاپرک، که مبلغی کم‌تر از ۲ میلیون ریال داشته‌اند، می‌توانستند از طریق کیف پول دیجیتال نیز انجام بشوند.

با توجه به مزایای یاد شده از کیف پول الکترونیکی، تشویق کاربران و مشتریان به سمت استفاده از کیف پول دیجیتال، علاوه‌بر این که کسب و کارها را در مسیر توسعه قرار می‌دهد، شبکه‌ی پرداخت آنلاین کشور را نیز در مورد چنین تراکنش‌های سامان می‌بخشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.