کدام بانک‌ها وام خُرد بدون ضامن ارائه می‌کنند؟

آیا می‌دانید کدام بانک‌ها وام خُرد بدون ضامن بصورت حضوری و غیرحضوری ارائه می‌کنند.ما در این مطلب سیزده بانک دولتی عامل ارائه وام‌های خُرد بدون ضامن 50 و 100 میلیون تومانی و دو بانک دیجیتالی ویپاد و بانکینو که وام‌ خُرد بدون ضامن را در سبد خدمات خود دارند را معرفی می‌کنیم.

ششم دی سال گذشته برای اولین بار، وزارت اقتصاد ۱۳ بانک دولتی ملی، سپه، رفاه کارگران، توسعه صادرات، صادرات، کشاورزی، ملت، توسعه تعاون، مسکن، تجارت، صنعت و معدن، قرض الحسنه مهر ایران و پست بانک ایران را ملزم به پرداخت تسهیلات خرد بدون ضامن کرد؛ یعنی تسهیلاتی با مبالغ زیر ۱۰۰ میلیون تومان و بر اساس اعتبارسنجی.

تقریباً شرایط اعطای تسهیلات بدون ضامن 13 بانک دولتی مشابه هم است. شاغلين، بازنشستگان و مستمری‌بگيران دستگاههای اجرايی دولتی (شامل: وزارتخانه ها، سازمان های دولتی، شرکت های دولتی و… ) و نهادهای عمومی غيردولتی و کارمندان شرکت‌های معتبر بخش خصوصی حسب تشخيص بانک که واريز حقوقشان نزد بانک است می‌توانند بر اساس اعتباسنجی و امتیاز اعتباری  A،B و C از این 13 بانک دولتی وام بدون ضامن بگیرند.

در این قانون که از زمستان پارسال اجرایی شده، برای دریافت وام‌های تا 50 میلیون تومان نیازی به ضامن نیست و فقط نامه کسر از حقوق کفایت می‌کند. در وام‌های 50 تا 100 میلیون تومان بدون ضامن هم، علاوه بر نامه کسر از حقوق، نیاز به اخذ سفته یا چک نیز هست.

همه این‌ها در شرایطی است که همان ابتدا که وزارت اقتصاد بانک‌های دولتی را ملزم به ارائه این نوع وام‌ها کرد، گزارش‌های زیادی مبنی بر پرداخت نشدن تسهیلات بدون ضامن از سوی بانک‌های عامل به دلیل عدم ابلاغ بخشنامه، مشکلات اضافه برداشت بانک‌ها از بانک مرکزی، نداشتن منابع لازم برای پرداخت تسهیلات یا ایجاد شرایطی خارج از مصوبه برای متقاضیان، از سوی بانک‎ها شنیده می‌شد. در این میان، گذاشتن شرایطی مانند سپرده گذاری ۵۰ میلیون تومانی، از جمله شرط‌هایی بود که براساس اعلام وزیر اقتصاد هر شرط اضافی و بیشتر از بخشنامه ابلاغی به بانک‌ها تخلف محسوب می‌شد.

بنابراین حتی با وجود تاکید وزارت اقتصاد بر ارائه وام‌های خرد بدون ضامن، همچنان دریافت وام‌های خرد برای متقضیان یک کار سخت و طاقت فرساست و این وام‌ها به سرعت و سادگی در دسترس مردم نیست.

در شرایطی که روند سخت دریافت وام خُرد از گذشته دور تا به امروز در سیستم بانکی ایران وجود داشته و مشتریان برای دریافت وام‌های خرُد بدون ضامن از سوی بانک‌ها با مشکلات زیادی روبرو هستند، برخی بانک‌ها با کمک بانک‌های دیجیتال خود، مسیرهای ساده ‌تری برای دریافت وام خُرد بدون ضامن، بدون حضور در شعب بانک و طی کردن مراحل اداری طاقت فرسا فراهم کرده ‌اند.

بعد از همه گیری کرونا‌، استفاده از خدمات غیرحضوری بانک در همه دنیا، از جمله ایران رشد چشم‌گیری داشته است. مشتریان بانکی در سال‌های اخیر ترجیح می‌دهند برای انجام امور بانکی خود کمتر به صورت حضوری در شعب حضور یابند و از کانال‌های غیرحضوری مثل موبایل بانک و اینترنت بانک استفاده کنند.

بنابراین با توجه به حضور چشم‌گیر مشتریان در کانال‌های بانکی غیرحضوری، بانک‌های ایرانی نیز دست به کار شدند و با ایجاد بانک‌های دیجیتالی که به نوعی شعب مجازی بانک محسوب می‌شوند، بسیاری از خدمات بانکی را به صورت غیرحضوری و 7*24 ارائه می‌کنند و سعی در رفع نیازهای مشتریان دارند.

ما در ادامه دو بانک را که به واسطه شعب دیجیتالی خود، خدمات وام بدون ضامن ارائه می‌دهند بررسی می‌کنیم:

ویپاد، ترابانک پاسارگاد

ویپاد ترابانک پاسارگاد است که احتمالاً در خیابان‌های شهر تبلیغات آن را دیده‌اید. ویپاد توسط شرکت داتین و مبتنی بر سرزمین هوشمند پاد توسعه داده شده، از نظر امنیتی همه استانداردهای لازم را اخذ کرده؛ بنابراین کاربران آن هیچ نگرانی بابت تراکنش‌های بانکی خود نداشته باشند.

کدام بانک‌ها وام خُرد بدون ضامن ارائه می‌کنند؟

این اپلیکیشن خدمات متنوعی از جمله افتتاح حساب دیجیتال بانک پاسارگاد، تسهیلات خرد بدون ضامن، دریافت کارت مجازی بانک پاسارگاد، دریافت کارت نقدی فیزیکی بانک پاسارگاد در آدرس دلخواه، صدور و ارسال آنی کارت هدیه و … را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

دریافت سریع و ساده وام خُرد بدون ضامن از طریق ویپاد

کاربران ویپاد با افتتاح حساب آنلاین از طریق این اپلیکیشن می‌توانند در صورت نداشتن بدهی و چک برگشتی، به صورت آنلاین، بدون ضامن و صرفا مبتنی بر اعتبارسنجی، ظرف حداکثر پنج دقیقه، تسهیلات خرد (تا سقف سه میلیون تومان اعتبار) دریافت کنند.

پس از دریافت تسهیلات، مدت زمان مشخصی بین یک تا سه هفته با توجه به مبلغ تسهیلات به عنوان مهلت مصرف این تسهیلات لحاظ شده و پس از پایان آن، صورت‌حسابی از سوی ویپاد صادر و در اختیار کاربر قرار داده می‌شود.

مهلت پرداخت این صورت‌حساب یک ماه است که بسته به مبلغ تسهیلات، از سوی کاربر تا سه ماه قابل تمدید است. اعتبار این تسهیلات در تمامی فروشگاه‏های مجهز به کارتخوان در سراسر کشور و نیز تمامی فروشگاه‏های اینترنتی قابل استفاده خواهد بود و از این جهت، محدودیتی در استفاده از این اعتبار برای کاربران وجود نخواهد داشت.

همانطور که در این گزارش خواندید کاربران ویپاد می‌توانند بدون پشت سرگذاشتن موانع وام‌های سنتی مثل حضور در شعبه، انتظار در صف مشتریان متقاضی وام، ارائه مدارک و ضامن و کاغذبازی، فقط ظرف مدت پنج دقیقه در هر ساعت شبانه روز به منابع خرُد مورد نیاز خود دسترسی پیدا کنند.

البته به گفته مسئولان ویپاد به زودی امکان دریافت وام‌ با مبالغ بالاتر نیز مهیا خواهد شد و کاربران خواهند توانست از طریق BNPL ( الان بخر بعدا پرداخت کن ) خریدهای بزرگتری انجام دهند و هزینه آن را بعداً پرداخت کنند.

بانکینوی خاورمیانه

بانکینو شعبه دیجیتالی بانک خاورمیانه است تا خدمات بانکی را به صورت کاملا دیجیتال در اختیار مشتریان خرد قرار دهد. افتتاح حساب، دریافت کارت، صدور مجدد کارت، تغییر رمز اول و فعال‌سازی رمز پویا، وام تا سقف ۱۰ میلیون تومان بدون نیاز به ضامن، چک یا سفته و فقط با توجه به رتبه اعتباری و امتیازتان، با سود 2 درصد و بدون نیاز به طی کردن مراحل پیچیده از خدمات این بانک است. همچنین می‌توانید در چند دقیقه پول موجود در حساب بانکینوی خود را به صندوق سرمایه گذاری منتقل کرده و از 18 تا 22 درصد سود سالیانه بهره مند شوید. علاوه بر این شرکت‌هایی که حقوق کارکنان‌شان را نزد بانکینو واریز می‌کنند، امتیاز سازمانی دریافت می‌کنند و کارکنان این شرکت‌ها با استفاده از این امتیاز می‌توانند وام ضروری (وامینو) بگیرند.

کدام بانک‌ها وام خُرد بدون ضامن ارائه می‌کنند؟

از طریق وامینو، کاربر می‌تواند در کمتر از چند دقیقه و در هر ساعت از شبانه روز وام دریافت کند و در صورت تسویه به موقع، به صورت مکرر این وام را دریافت کند.

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.