همکاری شرکت ملی انفورماتیک با مرکز سیستم‌های اطلاعات دانشگاه شریف

مدیر پروژه متابانک شرکت ملی انفورماتیک در نشستی، ظرفیت‌های همکاری‌های مشترک درباره پروژه‌های هوش مصنوعی، متاورس و استفاده از فناوری‌های نوین در نظام بانکی را بررسی کردند.

الهام فراهانی به همراه همکاران SBU هوش مصنوعی در نشستی با بابک حسین خلج رییس دانشکده مهندسی برق و مرکز سیستم‌های اطلاعات و علوم داده دانشگاه صنعتی شریف به بررسی توانمندی‌های مرکز علوم داده در زمینه فناوری‌های متاورس و هوش مصنوعی پرداخته و برنامه‌های خود را تشریح کردند.

این نشست با هدف شناسایی ظرفیت‌های مرکز سیستم‌های اطلاعات و علوم داده دانشگاه شریف برگزار و امکان همکاری در زمینه پروژه‌های آتی مورد نیاز گروه ملی انفورماتیک بررسی شد.

مرکز سیستم‌های اطلاعات و علوم داده شریف با تمرکز بر حوزه‌های بنیادی و کاربردی میان رشته‌ای و توسعه دانش و فناوری‌های نوین علوم داده با محوریت نیازهای کشور، در جهت راهبردهای مؤثر در حوزه‌های پژوهش و فناوری در ابعاد ملی و بین‌المللی فعالیت می‌کند.

دانش و فناوری‌های مبتنی بر سیستم‌های اطلاعات و علوم داده به سرعت در دنیا در حال گسترش است و رسیدن به مرزهای دانش و فناوری در این موضوع می‌تواند به برتری استراتژیک کشور در حوزه‌های علمی، اقتصادی و امنیتی بیانجامد.

این مرکز بر روی فناوری «متاورس به عنوان خدمت» و «زیرساخت‌های هوش مصنوعی» فعالیت دارد.

شرکت ملی انفورماتیک نیز به عنوان بازوی فناوری بانک مرکزی، بدنبال ارائه‏ راه‌‏حل‌های حاکمیتی و ظرفیت‏‌ساز، متناسب با نیازمندی‌های فعلی و آتی نظام بانکی است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.