آغاز فرایند داوری پیشنهادات دریافتی در رویداد اینوتکنیک هوش مصنوعی

فرایند داوری پیشنهادات مطابق برنامه از پیش تعیین شده با پایان یافتن مهلت شرکت در اولین رویداد اینوتکنیک با موضوع هوش مصنوعی، زیر نظر کمیته علمی رویداد آغاز شد.

شورای راهبری رویداد اینوتکنیک، در هفتمین جلسه خود، پس از استماع گزارش پیشرفت اقدامات و طرح ­های واصله، کمیته علمی رویداد را موظف کرد تا بر اساس دستورالعمل ­های مصوب، فرایند ارزیابی پیشنهادات را آغاز نماید.

دکتر سید جعفر مرتضویان، مدیر طرح، تحقیقات و نوآوری شرکت ملی انفورماتیک و رییس کمیته علمی رویداد، در حاشیه جلسه مذکور، به تشریح فرایند ارزیابی پیشنهادات در اولین رویداد اینوتکنیک پرداخت.

به گفته وی، چارچوب ارزیابی رویداد از دو بخش معیارها و فرایند ارزیابی تشکیل شده است. در این دوره از رویداد، متناسب با ماهیت فناورانه چالش ­های ده­گانه طرح شده در مرحله اول رویداد، 10 معیار پیش‌بینی شده است. به منظور حفظ انسجام و وحدت رویه در داوری پیشنهادات، هر یک از معیارها با سنجه ­های دقیق و فنی تبیین و تشریح شده ­اند. دسته اول معیارهای ارزیابی داوران شامل: نوآوری راه­ حل، تطابق چالش و راهکار، میزان اثربخشی راه‌حل پیشنهادی در رفع چالش، کیفیت تیم (تخصص، تعداد …)، انطباق با قوانین و مقررات رگولاتوری، ملاحظات فنی و اجرایی و دسته دوم معیارها شامل ملاحظات امنیتی، استراتژی ریسک، توسعه پذیری محصول/سرویس و واسط کاربری است.

وی افزود: در بخش فرایند ارزیابی یک رویکرد دو مرحله ­ای برای ارزیابی پیشنهادات انتخاب شده است. در مرحله اول، غربال­گری شکلی صورت پذیرفته و پیشنهاداتی که با الگو و راهنمای تدوین پیشنهادات انطباق نداشته ­اند، از فرایند داوری کنار گذاشته شده ­اند.

شایان ذکر است که پیش از غربال شکلی اولیه، تعاملات لازم با گروه پیشنهاد­ دهنده به منظور تکمیل پیشنهادات ناقص، صورت پذیرفته است و نتیجه آن تکمیل اغلب پیشنهادات ناقص و قرار گرفتن آن­ها در فرایند داوری است. در مرحله دوم، کمیته داوران، به بررسی پیشنهادات ارسالی و مستندات تکمیلی خواهند پرداخت و در ادامه نیز پس از استماع توضیحات و جزئیات تشریحی هر یک از طرح یا ایده‌ها که بطور حضوری توسط پیشنهاددهنده(ها) ارائه می‌شود، هر یک از داوران با اختصاص امتیاز در معیارهای مختلف به پیشنهادات بررسی شده، امتیاز کلی پیشنهاد را تعیین خواهند کرد.

اعضای کمیته داوران، ترکیبی از متخصصان حوزه فناوری و بانکی است و همین امر به بررسی همه جانبه پیشنهادات و حصول اطمینان از دقت در نتایج ارزیابی ­ها کمک شایانی خواهد کرد. فرایند داوری پیشنهادات و انتخاب برگزیدگان نهایی در دو دسته ایده / طرح و محصول / MVP، به مدت دو هفته ادامه خواهد یافت و نتیجه نهایی، در مرحله دوم رویداد اعلام و از برندگان تقدیر و قدردانی خواهد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.